Remont mostu na Nysy Łużyckiej w Opolu zakończony, ale rowerzyści są niezadowoleni. Dlaczego?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Most na ul. Nysy Łużyckiej po remoncie. Brak wykończenia na łączeniu starej ścieżki z nową. Piotr Guzik
Wzdłuż wjazdu na most na ul. Nysy Łużyckiej w Opolu od strony ronda wykonano nową ścieżkę pieszorowerową. Cykliści skarżą się jednak, że nie wykonano jej połączenia z istniejącą trasą. - To bubel! - podkreślają. Drogowcy zapowiadają likwidację problemu.

Remont mostu na ul. Nysy Łużyckiej w Opolu prowadzony był od wiosny. Obejmował usunięcie starej i ułożenie nowej nawierzchni na przeprawie, wymianę dylatacji, a także montaż energooszczędnego oświetlenia.

Istotnym elementem inwestycji wartej około 3 mln zł była też przebudowa chodnika. Skuto starą, nierówną nawierzchnię i wykonano nową, głównie betonową, pod ciąg pieszorowerowy. Po obu stronach przeprawy powstały też odcinki z nawierzchnią asfaltową.

Wątpliwości budzi ten, który wykonano wzdłuż łącznika umożliwiającego wjechanie na most od strony ronda na pl. Konstytucji 3 Maja. Problem jest na wysokości przejścia dla pieszych.

- Nowa ścieżka nie łączy się ze starą. A przynajmniej nie w sposób, który nie stwarzałby ryzyka wywrócenia się - wskazuje pan Tomasz, rowerzysta.

Czytaj także

- Tam, gdzie powinno być to połączenie, pozostawiono niewyasfaltowany klin wysypany tłuczniem. Za dnia jest to widoczne, ale po zmroku ktoś może sobie tutaj zrobić krzywdę. Do tego wzrasta ryzyko kolizji z pieszymi, bo ludzie zatrzymują się przed przejściem w miejscu, gdzie kończy się nowa ścieżka. Nie wiem jak można było odebrać taki bubel - stwierdza.

- Ten klin będzie uzupełniony masą asfaltową, nasz inspektor już wcześniej zwrócił na to uwagę wykonawcy - przekonuje Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Rzecznik MZD wskazuje, że wykonawca niedoróbkę tłumaczył problemami ze sprzętem. Deklaruje, że problem będzie zlikwidowany "jak najszybciej".

Czytaj także

Wątpliwości mieszkańców budzi też nowa balustrada mostu. - W miejscu dawnej, żeberkowej konstrukcji, jest bariera energochłonna i stalowe linki. Nie wygląda to estetycznie. Nie rozumiem, czemu nie odnowiono starych barier bądź nie wykonano nowych, wyglądających podobnie. Choć pewnie chodziło o to, że oznaczałoby to podniesienie kosztów inwestycji - mówi pan Tomasz.

Adam Leszczyński odpiera, że przy okazji przebudowy mostu konieczne było dostosowanie go do obowiązujących przepisów.

- Te mówią jasno, że konieczne jest montowanie barier energochłonnych. W związku z tym zostały one zamontowane by poprawić bezpieczeństwo na obiekcie. W sytuacjach, gdy część dla pieszych jest odpowiednio szeroka takie bariery można montować między jezdnią a ciągiem pieszym lub pieszorowerowym. Niestety, w tym wypadku jest tam zbyt wąsko i zamontowanie barier w ten sposób nie pozwoliłoby na stworzenie ciągu pieszorowerowego - tłumaczy.

Sprzedam czołg, czyli wojskowe aukcje na pojazdy z demobilu

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
grzegorz wojcicki

Zdjęcia jednoznacznie pokazują że jest to jedno wielkie partactwo,typowa ''POLSKA ROBOTA''Bariery zamontowane przy krawędzi jezdni nie zabierały by więcej miejsca od zamontowanych na balustradzie mostu,to zwykłe głupie i dziecinne wykręcanie się od odpowiedzi.Wykonawca jak to obecnie w zwyczaju i honorze firmy odwalił prowizorkę nie wartą kosztów całości , ale tak się teraz buduje firmy na fikcyjnych zawyżonych kosztach.W dzisiejszym toku myślenia naszych pseudo projektantów przyszedł czas na montowanie poziomych lin,jest tak już na Niemodlińskiej i ZWMie ,BARAN który to wymyślił powinien uderzyć swoim autem w takie liny i zobaczyć co one robią,od dawien dawna wiadomo że liny przecinają to co mają na drodze ,więc zamiast chronić bezpieczeństwo w razie wypadku będą powodować wysokie zwiększenie niebezpieczeństwa ale cóż to obchodzi zachłannych idiotów którzy biorą za to wielkie pieniądze,w razie czego ponownie się im zapłaci za nowy projekt.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3