Małe fiaty produkowane były nie tylko w Polsce i we Włoszech, ale także w Austrii. Tam w latach 1974-75 wytwarzano wersje zwane Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126. Miały mocniejsze silniki i niezależne ogrzewanie.
W Polsce fiaty 126 p produkowane były w Bielsku Białej i Tychach. Produkcję rozpoczęto 6 czerwca 1973 roku, a zakończono 22 września 2000 roku. Samochód przez kilka dekad był obiektem marzeń Polaków.
Zobacz też: Samochody PRL-u: FSO Warszawa [ZDJĘCIA]
Auta, wyposażone w silniki o pojemności 600 i 650 cm sześciennych, powstawały w różnych wersjach wyposażenia. Były to: Standard, Special, Komfort i Lux. Samochody w tej ostatniej wersji były na krajowym rynku bardzo rzadkie. Produkowano również fiaty 126p przystosowane do potrzeb inwalidów.
Zobacz też: Samochody PRL-u: Syrena [ZDJĘCIA]
Fiat 126 p był w ciągu całego okresu produkcji kilkakrotnie modernizowany. W 1987 roku konstruktorzy pokazali fiata 126 bis. Od poprzednika różniło go około 800 zmian konstrukcyjnych.
Inżynierowie opracowali też wiele prototypów. Nosiły one nazwy: Bombel (samochód dostawczy), Kombi, Long, NP(auto o wydłużonej masce) , LPT (wóz terenowy), Diesel, Cabrio i Pingwin (znakowarka do malowania pasów na drogach).
Fiat 126 p to auto, które nasi rodacy darzą szczególnym sentymentem. Maluch, tak jak inne samochody PRL-u, przeżywa obecnie swoją druga młodość.
Skomentuj:
Samochody PRL-u: Polski Fiat 126p [ZDJĘCIA]
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?