Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ścieżki rowerowe i chodniki powstają wzdłuż ulic Opola. Trwają prace przy ul. 1 Maja. Gdzie jeszcze?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Przebudowa chodnika wzdłuż południowej strony ul. 1 Maja w Opolu
Przebudowa chodnika wzdłuż południowej strony ul. 1 Maja w Opolu MZD
Ciężki sprzęt wjechał na ulicę 1 Maja w Opolu. Jeszcze w tym roku ma być przebudowany chodnik na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Plebiscytową i Rejtana. Na tym prace w tym miejscu się nie skończą.

Obecnie drogowcy pracują na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z Plebiscytową i Cementową. Prace prowadzone są po południowej stronie ul. 1 Maja. W miejscu starego chodnika ułożony będzie nowy bruk.

- Odcinek objęty pracami jest wyłączony z ruchu pieszych, nie można tam również parkować samochodów. Kierowcy powinni uważać na pojazdy i robotników pracujących w tym miejscu. Okolica pozostaje jednak przejezdna - mówi Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

W kolejnych tygodniach drogowcy będą posuwać się w górę ulicy 1 Maja, w stronę skrzyżowania z ulicą Rejtana. Elementem inwestycji jest uporządkowanie miejsc parkingowych.

W praktyce oznacza to zmniejszenie ich liczby poprzez wyznaczenie określonych miejsc, w których można pozostawić auto. Na tym około 600-metrowym odcinku ul. 1 Maja po południowej stronie będzie 37 miejsc parkingowych, w tym jedno dla osób niepełnosprawnych.

Przebudowa chodnika ma być zrealizowana do końca roku. Na tym jednak prace wzdłuż ul. 1 Maja się nie skończą. Do czerwca przyszłego roku przebudowany ma być też chodnik po północnej stronie drogi.

Tutaj zakres prac jest szerszy, przewiduje bowiem wykonanie ciągu pieszo-rowerowego. Wiązać będzie się to z wykonaniem przejazdów rowerowych przez ulice Przemysłową, Warsztatową, Kani oraz Kasprowicza.

Tu pozostanie jeszcze mniej miejsc parkingowych. Plan zakłada, że wyznaczonych będzie ich 25, w tym dwa dla osób niepełnosprawnych. Dla porównania: około 20 samochodów potrafi się teraz zmieścić naprzeciwko bloku pomiędzy ulicami Przemysłową i Warsztatową. Tymczasem wedle nowej organizacji ruchu miejsca parkingowe będą równoległe, a nie prostopadłe do jezdni.

Koszt przebudowy chodników wzdłuż ul. 1 Maja to około 2 mln zł.

Na terenie miasta prowadzone są też inne inwestycje dedykowane cyklistom. Wzdłuż ulic Grudzickiej i Tysiąclecia powstaje ciąg pieszo-rowerowy. Wkrótce ma ruszyć budowa takiego ciągu wzdłuż ul. Morcinka. Kilka tygodni potrwać może jeszcze budowa takiej trasy wzdłuż ul. Katowickiej (odcinek od szpitala do ul. Orląt Lwowskich). Także wzdłuż ul. Krapkowickiej powstaje ścieżka rowerowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto