Według pierwotnych planów, ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Krapkowickiej zaczynać miała się na wysokości ul. Bolkowskiej (gdzie powstaje nowy most nad Kanałem Ulgi), a następnie biec prawą stroną tej drogi aż do szutrowej trasy odbijającej od niej na wysokości salonu samochodowego w kierunku ronda na ul. Prószkowskiej (przy II kampusie Politechniki Opolskiej).
Z dokumentacji przetargowej wynikało, że z inwestycją koliduje około 180 drzew. To wywołało spore kontrowersje, a miasto zadeklarowało, że trasa będzie przeprojektowana, tak aby oszczędzić jak największą liczbę roślin.
MZD: Około 70 proc. drzew do uratowania
Ze wstępnych wyliczeń może to być około 70 procent drzew. Liczymy, że projektant jeszcze tę liczbę zwiększy - mówi Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.
Według nowej koncepcji, ścieżka będzie przebiegała od kładki nad Kanałem Ulgi w kierunku stacji paliw po prawej stronie, zaś w okolicach zabudowań będzie przeniesiona na lewą stronę.
- Ponadto przygotujemy wjazd w kierunku ronda na ul. Prószkowskiej tam, gdzie teraz jest droga szutrowa. Przy czym należy pamiętać, że ścieżka przy ul. Krapkowickiej będzie budowana w trybie "zaprojektuj i wybuduj", więc dopiero potem będzie można konkretnie określić ile drzew uda się uratować - zaznacza Adam Leszczyński.
Powstają nowe ścieżki rowerowe w Opolu
Trasa wzdłuż ul. Krapkowickiej jest jedną z trzech, dla których MZD poszukuje obecnie wykonawców. Oprócz tego ogłoszono przetargi na wykonanie ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż ul. Tysiąclecia i Grudzickiej oraz w przy ul. Morcinka.
Ten pierwszy ma mieć ponad 1,5 km długości. Prowadzić ma prawą stroną ulic Tysiąclecia i Grudzicką (jadąc w kierunku Grudzic) od skrzyżowania z ul. Częstochowską aż do skrzyżowania z ul. Wschodnią. - Ciąg ten będzie miał trzy metry szerokości. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, lokalnie mogą występować węższe odcinki - wskazuje Adam Leszczyński.
Druga trasa - wzdłuż ul. Morcinka - ma być kontynuacją tej pierwszej. Zaczynać ma się na wysokości skrzyżowania z ul. Wschodnią, a kończyć przy skrzyżowaniu z ul. Rydla. Jej długość wyniesie około 850 metrów.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to wszystkie trzy trasy będą gotowe do końca listopada 2020 roku.
Dodajmy, że obecnie w realizacji są już ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż ul. Pużaka oraz al. Witosa. Te również mają być ukończone późną jesienią 2020 roku.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?