Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sieć tras rowerowych w Opolu dużo większa. Jakie nowe ścieżki powstały w mieście?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Trasa rowerowa wzdłuż ul. Krapkowickiej.
Trasa rowerowa wzdłuż ul. Krapkowickiej. MZD
W mijającym roku na terenie Opola wykonano zarówno długie trasy rowerowe, jak i krótsze połączenia pomiędzy istniejącymi częściami sieci dróg dla cyklistów. Miejski Zarząd Dróg zapowiada kolejne inwestycje na przyszły rok.

Blisko połowę z blisko 15 kilometrów zrealizowanych tras rowerowych stanowią te, które powstały przy okazji przebudowy sieci dróg na terenie Parku Przemysłowego Metalchem.

Inwestycja obejmująca około 7,5 km dróg jest jeszcze w realizacji, ale drogowcy podkreślają, że większość tras dla cyklistów jest już gotowa i można z nich korzystać. To samo tyczy się dróg dla użytkowników samochodów. Zakończenie prac na terenie Metalchemu planowane jest na wiosnę przyszłego roku.

Oprócz tego na terenie Opola wykonano ścieżki rowerowe i pieszo-rowerowe wzdłuż wielu ważniejszych tras w mieście. Cyklistom łatwiej teraz poruszać się wzdłuż al. Solidarności, ulic Horoszkiewicza i Sosnkowskiego, Pużaka, Tysiąclecia i Grudzickiej. Każda z tych tras ma ponad 1 kilometr długości.

Wykonano też krótsze odcinki dróg rowerowych. To m.in. ciąg wzdłuż ul. Morcinka, Katowickiej czy na zmodernizowamym moście nad Odrą w ciągu ul. Nysy Łużyckiej.

W tym roku ukończono też szereg inwestycji, które ułatwiły poruszanie się pomiędzy centrum Opola a zachodnią częścią miasta, a konkretnie rejonem Szczepanowic i Wójtowej Wsi. Mowa o powstaniu ścieżki od ronda przy II kampusie Politechniki Opolskiej przy ul. Prószkowskiej, która prowadzi potem wzdłuż ul. Krapkowickiej, by następnie odbić w ul. Bolkowską.

W ciągu tej ostatniej jesienią oddano most im. Joachima Halupczoka nad Kanałem Ulgi. Po jego pokonaniu cykliści mogą skorzystać z rozbudowanego mostu im. Ireny Sendlerowej łączącego Wyspę Bolko z Pasieką, by dostać się do centrum Opola. Po rozbudowie mają całą płytę mostu dla siebie, piesi natomiast korzystają z kładek dobudowanych po obu stronach konstrukcji.

Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg, wskazuje, że w 2021 roku powstać mają kolejne ścieżki rowerowe.

- To będą głównie trasy w rejonie centrów przesiadkowych. W przypadku tego powstającego przy stacji Opole Wschodnie część z nich jest już wstępnie przygotowana. Ścieżki powstaną też w ramach budowy centrów przesiadkowych Opole Główne i Opole Zachodnie - wylicza.

- Do tego dochodzą ścieżki rowerowe przewidziane do realizacji w ramach projektów z Budżetu Obywatelskiego. Mowa o pierwszym etapie prac wzdłuż ulicy Wrocławskiej, jak i wykonaniu nowych połączeń pomiędzy ścieżkami w śródmieściu Opola. W tym ostatnim przypadku musimy jeszcze popracować nad najlepszą koncepcją - zaznacza Adam Leszczyński.

Rzecznik MZD zapowiada, że w przyszłym roku nowe trasy powstaną w rejonie Szczepanowic i Wójtowej Wsi. Ścieżka dla cyklistów powstanie też wzdłuż ul. 1 Maja, na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Plebiscytową i Rejtana.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto