Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Siedem firm chce zbudować centrum przesiadkowe przy stacji Opole Zachodnie. Są oferty tańsze od założeń miasta

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Centrum przesiadkowe Opole Zachodnie
Centrum przesiadkowe Opole Zachodnie Piotr Guzik
Przy stacji Opole Zachodnie zmieniony będzie układ komunikacyjny. W jej rejonie powstanie duży ogólnodostępny parking. Do przetargu na wykonanie inwestycji zgłosiło się siedem firm.

Centrum przesiadkowe Opole Zachodnie powstać ma na tyłach bloków znajdujących się pomiędzy linią kolejową, a ulicami Niemodlińską i Wojska Polskiego.

Plan zakłada, że na terenie zielonym wzdłuż nasypu kolejowego powstanie nowa droga, która na wysokości przejścia nad torami będzie odbijać na północ i łączyć się ze skrzyżowaniem ulic Niemodlińskiej i Domańskiego. Na skrzyżowaniu tym ma powstać sygnalizacja świetlna. Tuż za nim przy trasie w stronę centrum ma powstać spora zatoka autobusowa.

Z dokumentacji wynika, że z inwestycją koliduje ponad pół tysiąca pni drzew (spośród których 400 ma średnicę do 15 cm) i blisko 4 tysiące metrów kwadratowych krzewów. Małgorzata Stelnicka, wiceprezydent Opola, w wakacje przekonywała, że wycinka roślinności jest nieunikniona i ma być przeprowadzona jesienią, po rozstrzygnięciu przetargu. Ratusz informował, że na terenie inwestycji zabezpieczonych ma być też ponad 150 pni drzew (w tym 120 o średnicy do 30 cm).

Zakończenie naboru ofert przetargowych było planowane na 21 sierpnia. Jednak z powodu zapytań od potencjalnych oferentów miasto kilka razy przesuwało ten termin. Ostatecznie koperty otwarto w poniedziałek (5 października). Do budowy centrum przesiadkowego Opole Zachodnie zgłosiło się siedem firm.

Najtańszą ofertę przedstawiła firma Best Obepel - blisko 11 mln zł. Propozycję wartą ponad 11,2 mln zł zgłosiła firma Adac Lewar z Przystajni. Na ponad 11,6 mln zł swoje prace wyceniła firma Wasbud z Grodkowa. I te trzy oferty mieszczą się w kwocie, jaką miasto zarezerwowało w budżecie na ten cel - 11,66 mln zł.

Pozostałe cztery oferty przekraczają ten pułap, wynosząc od 12,5 do 17 mln zł.

Obecnie trwa weryfikacja ofert pod względem formalnym. Jeśli miastu szybko uda się wybrać zwycięzcę konkursu, a jego wynik nie będzie oprotestowany, to podpisanie umowy powinno nastąpić w najbliższych tygodniach. Ratusz zakłada, że inwestycja będzie zakończona jeszcze w 2021 roku.

Realizacja będzie się wiązać z utrudnieniami w ruchu, większość prac ma być jednak prowadzona poza obecnym układem komunikacyjnym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto