Udostępniona platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, ale tylko w godzinach od 18 do 8 rano, gdy poradnie podstawowej opieki medycznej zakończyły pracę oraz całodobowo w soboty, niedziele i święta.
- Chcemy, aby pacjenci czuli się bezpiecznie i mieli możliwość uzyskania pomocy bez względu na godzinę czy dzień, w której będzie ona potrzebna. Teraz kontakt z lekarzem będzie możliwy w nocy lub w dni wolne od pracy, dodatkowo bez wychodzenia z domu - tłumaczy Barbara Pawlos, rzecznik prasowy opolskiego oddziału NFZ
Infolinia działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są wyłącznie przez telefon. Porad medycznych udzielają pielęgniarki, położne oraz lekarze, którzy w razie potrzeby będą mogli wystawić elektronicznie receptę, skierowanie lub zwolnienie.
Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, personel wskaże pacjentowi najbliższą stacjonarną placówkę tzw. nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia, wezwana zostanie karetka.
Bezpłatna infolinia pod numerem 800 137 200 obsługiwać będzie połączenia w języku polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Z platformy będą mogły korzystać również osoby niesłyszące, dla których udzielanie porad odbywać się będzie przez specjalny wideoczat w języku migowym.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?