Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uczniowie z opolskiego zdobyli nagrodę za Reklamę Społeczną o żywności

redakcja
mat. promocyjne
Publiczne gimnazjum nr 8 w Opolu zdobyło nowoczesny sprzęt multimedialny za najlepszą Reklamę Społeczną promującą wiedzę o żywności. Uczniowie stworzyli ją w ramach programu edukacyjnego Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”.

W programie bierze udział już prawie 300 dzieci z województwa opolskiego, ale rekrutacja jest wciąż otwarta dla szkół podstawowych i gimnazjalnych, a na rozdanie czeka jeszcze pula ponad 200 nagród.

Co zrobić, aby zachęcić dzieci do samodzielnego zdobywania wiedzy z zakresu żywienia, szanowania żywności i – przede wszystkim – przekonać do dokonywania mądrych wyborów? Wciągnąć je w wyjątkową edukacyjną zabawę. Program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” oferuje (jeszcze do kwietnia 2016 r.) wyjątkowy konkurs dla szkół podstawowych i gimnazjalnych, łącząc edukację i cenne nagrody z emocjonującą zabawą oraz przygodą.

S.O.S., czyli jak opolskie ruszyło na ratunek przyszłości

W takiej właśnie przygodzie biorą udział uczniowie z województwa opolskiego. W ramach programu odkodowywali zaszyfrowane wiadomości, zdobywali kolejne stopnie wtajemniczenia w Agencji F.O.O.D., a część z nich stworzyła specjalne Reklamy Społeczne, których celem było promowanie wiedzy o pochodzeniu żywności wśród… ludzi w XXIII wieku. Reklamy Społeczne zostały ocenione przez jury złożone z ekspertów, które wyłoniło najlepsze prace.

Wśród nich jest Reklama Społeczna zespołu Retro Queen z Publicznego Gimnazjum nr 8 w Opolu, który tym samym zdobył nowoczesny sprzęt multimedialny dla swojej szkoły.

Tegoroczna wersja konkursu była bardzo bliska uczniom: pokazywała, na co zwracać uwagę w czasie codziennych zakupów, jak i co kupować świadomie oraz skupiała się na pochodzeniu pożywienia. Taka praktyczna wiedza zaprocentuje na przyszłość - będziemy świadomymi konsumentami – mówi Beata Sawczyn, opiekun zespołu Retro Queen.

Na czym polega program?

Po zgłoszeniu do konkursu zespołu uczniów, nauczyciel otrzymuje wiadomość od Julka, młodego przedstawiciela tajemniczej Agencji F.O.O.D. z odległego XXIII wieku. Dzieci dowiadują się, że w przyszłości ludzie całkowicie utracili wiedzę o tym, jak produkuje się żywność, a zamiast przyrządzać zdrowe i pełnowartościowe potrawy, łykają odżywcze pastylki.

Zadaniem uczniów jest przekazanie rówieśnikom z przyszłości wiedzy oraz informacji o tym, jak produkuje się żywność oraz przekonać ich do zdrowego odżywiania się. Uczestnicy sami odkrywają jednak wiele cennych faktów i uczą się nowych umiejętności – np. jak samodzielnie zrobić masło, wyprodukować własny zakwas do pieczenia chleba oraz poznają proces produkcji wielu popularnych produktów.

Zabawa dla przyszłości

Program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to 13. edycja projektu edukacyjnego, w którym Tesco wsparło już ponad 11 000 szkół z całej Polski.

Tegoroczna edycja została zaprojektowana jako gra edukacyjna, przystosowana do warunków szkół podstawowych i gimnazjalnych, w ramach której nauczyciele otrzymują pakiety materiałów i narzędzi do zaangażowania uczniów w istotny, ale i niełatwy temat – zdrowe odżywianie oraz produkcja żywności.

Jak wynika z badania „Przyszłość na talerzu”, uczniowie mają znikomą wiedzę na temat pochodzenia żywności. Dzieci z opolskiego nie wiedzą, jak powstają popularne produkty spożywane przez nich na co dzień, a co za tym idzie – nie potrafią określić, czy są w ogóle zdrowe. Np. co trzeci uczeń z opolskich szkół nie zdaje sobie sprawy, że pączki nie są jednak zaliczane do zdrowej żywności. Dlatego też w ogromnej większości dzieci dokonują niezdrowych wyborów, a problem otyłości rośnie.

Program Tesco dla Szkół jest odpowiedzią na ten problem i stanowi wsparcie szkół zarówno w szerszej edukacji żywieniowej dzieci, jak i we wdrażaniu zmian wprowadzonych przez rozporządzenie Ministra Zdrowia o asortymencie w sklepikach szkolnych.

Nagród ciąg dalszy!

Program „Przyszłość na talerzu” to również atrakcyjne nagrody. Konkurs Reklam Społecznych,
w którym zwyciężyło Publiczne Gimnazjum nr 8 w Opolu, to tylko pierwsza okazja do ich rozdania. Na wszystkie szkoły chętne do walki o lepszą przyszłość czeka pula ponad 200 nagród: od sprzętów multimedialnych, przez pomoce i gry edukacyjne do sprzętów sportowych.

Zgłoszenia i rywalizacja zespołów trwa do 15 kwietnia 2016 r. Na zespoły czekają zadania grupowe, do przeprowadzenia w klasie, świetlicy lub na zajęciach kółek zainteresowań, jak i indywidualne dla zaangażowanych uczniów. Za każde zadanie zespoły zdobywają punkty, które następnie mogą wymienić na nagrody.

Więcej informacji o programie oraz zapisy dla szkół na www.tescodlaszol.pl

Biuro prasowe:
Maja Głuśniewska, Garden of Words
tel.: 512 352 187,
e-mail: [email protected]

O badaniu: „Przyszłość na talerzu” – badanie ilościowe na temat wiedzy dzieci w Polsce o żywności przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 871 dzieci w wieku 6-15 lat. Badanie na zlecenie Tesco dla Szkół przeprowadzone przez Dom Badawczy Maison w sierpniu 2015 r.

O firmie: Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z około 450 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

O programie: Tesco dla Szkół to organizowany przez firmę Tesco Polska od 13 lat program z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Głównymi beneficjentami programu są szkoły podstawowe oraz gimnazjalne.

W ramach programu ufundowano pracownie komputerowe i multimedialne oraz sprzęt dydaktyczno-sportowy dla w sumie 11 tysięcy polskich szkół o łącznej wartości ponad 13 milionów złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto