Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ulica 1 Maja w Opolu do przebudowy. Wzdłuż jezdni ma powstać ścieżka dla rowerów i pieszych. Będzie mniej miejsc parkingowych

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Po północnej stronie ul. 1 Maja ma powstać ciąg pieszo-rowerowy. Będzie to również wiązało się ze zmniejszeniem liczby miejsc parkingowych.
Po północnej stronie ul. 1 Maja ma powstać ciąg pieszo-rowerowy. Będzie to również wiązało się ze zmniejszeniem liczby miejsc parkingowych. Piotr Guzik
Ulica 1 Maja ma być przebudowana na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z Plebiscytową i Rejtana. Plan zakłada m.in. powstanie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż jezdni. Zmieniona ma być też organizacja ruchu, co skutkować będzie mniejszą liczbą miejsc parkingowych.

Pracami ma być objęty odcinek ul. 1 Maja o długości około 650 metrów. Ciąg pieszo-rowerowy zaplanowano po północnej stronie drogi. To oznaczać będzie też wykonanie przejazdów dla cyklistów przez ulice Przemysłową, Warsztatową, Kani i Kasprowicza.

Ciąg będzie oddzielony od jezdni chodnikiem z kostki betonowej, na którego części wyznaczone będą też miejsca parkingowe. Z kolei po południowej stronie ul. 1 Maja przewidziano przebudowę całego chodnika.

Do przetargu na to zadanie zgłosiły się trzy firmy. Jeśli chodzi o wariant podstawowy inwestycji, to oferty dwóch mieszczą się w kosztorysie opracowanym przez miasto (opiewa na 1,25 mln zł).

Firma Best-Obepel z Opola swoje prace w tym zakresie oszacowała na 900 tys. zł, a Wasbud z Grodkowa na 1,1 mln zł. Oferta Domax z Boronowa w podstawowym zakresie jest nieco wyższa i wynosi 1,27 mln zł.

Natomiast uwzględniając także ewentualne prace dodatkowe, wszystkie oferty są droższe od założeń. W przypadku firm Wasbud i Best-Obepel jest to po około 2 mln zł, zaś Domax to blisko 3,2 mln zł. Nie jest jeszcze wykluczone, że miasto zdecyduje się dołożyć pieniędzy do inwestycji, aby była wykonana w poszerzonym zakresie. Inwestycja ma być zrealizowana do połowy grudnia, więc aby termin był dotrzymany, prace powinny się rozpocząć w najbliższych tygodniach.

Jak wynika z dokumentacji, wzdłuż ul. 1 Maja przebudowane i wyprofilowane mają być wyjazdy z posesji, korekty mają też przejść skrzyżowania. Do usunięcia przeznaczono jedno drzewo, rosnące na rogu krzyżówki ul. 1 Maja z Warsztatową.

Jak wynika z dokumentacji, po przebudowie po północnej stronie ul. 1 Maja wyznaczone będą 23 miejsca parkingowe oraz dwa miejsca postojowe dla niepełnosprawnych. Z kolei po stronie południowej będzie 36 miejsc parkingowych i jedno miejsce dla niepełnosprawnych. To oznacza, że w porównaniu do stanu obecnego w okolicy ubędzie przestrzeni parkingowej.

Przypomnijmy, że w budowie jest też szereg tras dla cyklistów w innych punktach miasta. Blisko ukończenia są ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż alei Witosa oraz ulicy Pużaka. Postępuje też budowa takiego ciągu wzdłuż ulic Horoszkiewicza oraz Pużaka. W tym ostatnim przypadku na razie prace skupione są na pierwszej ze wspomnianych ulic, choć budowlańców można też już zobaczyć w rejonie skrzyżowania ul. Pużaka z Okulickiego. Ta inwestycja kosztuje 1,4 mln zł i ma być zrealizowana do lutego 2021 roku.

Plan zakłada też wykonanie trasy dla cyklistów wzdłuż ul. Katowickiej (od ul. Orląt Lwowskich do Szpitala Wojewódzkiego), a także wzdłuż ul. Krapkowickiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto