Pracami ma być objęty odcinek ul. 1 Maja o długości około 650 metrów. Ciąg pieszo-rowerowy zaplanowano po północnej stronie drogi. To oznaczać będzie też wykonanie przejazdów dla cyklistów przez ulice Przemysłową, Warsztatową, Kani i Kasprowicza.
Ciąg będzie oddzielony od jezdni chodnikiem z kostki betonowej, na którego części wyznaczone będą też miejsca parkingowe. Z kolei po południowej stronie ul. 1 Maja przewidziano przebudowę całego chodnika.
Do przetargu na to zadanie zgłosiły się trzy firmy. Jeśli chodzi o wariant podstawowy inwestycji, to oferty dwóch mieszczą się w kosztorysie opracowanym przez miasto (opiewa na 1,25 mln zł).
Firma Best-Obepel z Opola swoje prace w tym zakresie oszacowała na 900 tys. zł, a Wasbud z Grodkowa na 1,1 mln zł. Oferta Domax z Boronowa w podstawowym zakresie jest nieco wyższa i wynosi 1,27 mln zł.
Natomiast uwzględniając także ewentualne prace dodatkowe, wszystkie oferty są droższe od założeń. W przypadku firm Wasbud i Best-Obepel jest to po około 2 mln zł, zaś Domax to blisko 3,2 mln zł. Nie jest jeszcze wykluczone, że miasto zdecyduje się dołożyć pieniędzy do inwestycji, aby była wykonana w poszerzonym zakresie. Inwestycja ma być zrealizowana do połowy grudnia, więc aby termin był dotrzymany, prace powinny się rozpocząć w najbliższych tygodniach.
Jak wynika z dokumentacji, wzdłuż ul. 1 Maja przebudowane i wyprofilowane mają być wyjazdy z posesji, korekty mają też przejść skrzyżowania. Do usunięcia przeznaczono jedno drzewo, rosnące na rogu krzyżówki ul. 1 Maja z Warsztatową.
Jak wynika z dokumentacji, po przebudowie po północnej stronie ul. 1 Maja wyznaczone będą 23 miejsca parkingowe oraz dwa miejsca postojowe dla niepełnosprawnych. Z kolei po stronie południowej będzie 36 miejsc parkingowych i jedno miejsce dla niepełnosprawnych. To oznacza, że w porównaniu do stanu obecnego w okolicy ubędzie przestrzeni parkingowej.
Przypomnijmy, że w budowie jest też szereg tras dla cyklistów w innych punktach miasta. Blisko ukończenia są ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż alei Witosa oraz ulicy Pużaka. Postępuje też budowa takiego ciągu wzdłuż ulic Horoszkiewicza oraz Pużaka. W tym ostatnim przypadku na razie prace skupione są na pierwszej ze wspomnianych ulic, choć budowlańców można też już zobaczyć w rejonie skrzyżowania ul. Pużaka z Okulickiego. Ta inwestycja kosztuje 1,4 mln zł i ma być zrealizowana do lutego 2021 roku.
Plan zakłada też wykonanie trasy dla cyklistów wzdłuż ul. Katowickiej (od ul. Orląt Lwowskich do Szpitala Wojewódzkiego), a także wzdłuż ul. Krapkowickiej.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?