Plan zakłada, że przebudową objętych będzie około pół kilometra drogi krajowej nr 45 w rejonie skrzyżowania z drogami wojewódzkimi nr 415 i 429. Rondo ma mieć średnicę około 65 metrów oraz pięć wlotów.
- Inwestycja zakłada również budowę oświetlenia, kanału technologicznego, odwodnienia, zatok autobusowych oraz przebudowę infrastruktury nie związanej z drogą. Chodzi o sieci energetyczne, telekomunikacyjne, wodociągowe i kanalizacyjne. Powstaną także elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego - ścieżki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych - wylicza Agata Andruszewska, rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
GDDKiA wybrała niedawno firmę, która przygotuje projekt budowlany ronda w Zimnicach Małych. Zadanie zrealizować ma Pracownia Projektowa PROKOM. Zainkasuje za to blisko 325 tys. zł. W tej puli znajdują się pieniądze pochodzące z budżetu województwa opolskiego, powiatu opolskiego oraz gminy Prószków.
- Realizacja zadania wpłynie na podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez zmniejszenie prędkości najazdowej w okolicach ronda. Do tego dochodzi poprawa płynności ruchu dla użytkowników dróg podporządkowanych, co wpłynie na poprawę komfortu jazdy kierowców - przekonuje Agata Andruszewska.
Na samą budowę ronda trzeba będzie jednak poczekać. Jak informuje opolski oddział GDDKiA, realizacja ronda w Zimnicach Małych planowana jest na przełom 2023 i 2024 r.
- Aktualnie prowadzone są prace przy rozbudowie DK45 na odc. Rogów Opolski - Węzeł Opole Południe, w ramach której także przewidziano budowę ronda na skrzyżowaniu łącznicy tego węzła z drogą krajową 45 - informuje Agata Andruszewska.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?