Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wybory 2011: Koalicja Masz Głos Masz Wybór przeprowadzi kampanie profrekwencyjną

MM
9 października 2011 wybierzemy przedstawicielki i przedstawicieli do Sejmu i Senatu. Koalicja Masz Głos, Masz Wybór przeprowadzi kolejną kampanię profrekwencyjną, informującą o zmianach w Kodeksie wyborczym, a także zachęcającą do świadomego udziału w wyborach.

Koalicja „Masz głos, masz wybór” (www.maszglos.pl/) skupia kilkanaście opiniotwórczych organizacji pozarządowych, które wspólnie działają na rzecz zwiększenia udziału obywateli w wyborach. Organizacje te z powodzeniem przeprowadziły cztery skuteczne kampanie profrekwencyjne: „Zmień kraj. Idź na wybory” (przed wyborami parlamentarnymi 2007), „Pępek Europy” (przed wyborami do Parlamentu Europejskiego 2009), „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” (przed wyborami prezydenckimi 2010) oraz kampanię zachęcającą do kandydowania („Przyszli radni są tuż obok ciebie! Znasz ich? Przekonaj ich?”) i głosowania („Głosuj świadomie!”) w wyborach samorządowych 2010.

Koalicja zabiega także o zmiany w prawie wyborczym, które mają ułatwić obywatelom udział w głosowaniu. Dzięki jej staraniom udało się wprowadzić do prawa wyborczego procedurę głosowania przez pełnomocnika, głosowanie korespondencyjne, ujednolicenie godzin otwarcia lokali wyborczych (7-21), możliwość głosowania dla niedowidzących i niewidomych poprzez nakładki na karty do głosowania.

Zobacz wszystkie zmiany w kodeksie wyborczym

Organizacje wchodzące w skład koalicji Masz Głos, Masz Wybór:

Centrum Edukacji Obywatelskiej
Fundacja FOR
Fundacja im. Stefana Batorego
Fundacja Projekt: Polska
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej
Izba Wydawców Prasy
Polska Fundacja im. Roberta Schumana
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
Stowarzyszenie Prasy Lokalnej
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
Stowarzyszenie Szkoła Liderów
wspierają nas agencje:

W wyniku wyroku Trybunału Konstytucyjnego nie wszedł w życie zakaz umieszczania billboardów i emisji spotów telewizyjnych w trakcie kampanii wyborczej. Doświadczenia koalicji wskazują, że przy nadmiernym wykorzystywaniu tych form reklamy następuje przesunięcie nacisku kampanii na zabiegi czysto marketingowe kosztem merytorycznej prezentacji poglądów na istotne dla wyborców kwestie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto