Na konkurs wpłynęło 116 propozycji, w tym także z zagranicy. Ostatecznie podjęto decyzję o wyborze pracy Macieja Burdy, który zaproponował przenikające się koło w barwach miasta.
- Jest kontrowersyjne, intrygujące, ale też spójne, da się ten projekt zastosować w różnych odmianach - ocenia Andrzej Sznejweis, grafik, jeden z członków komisji konkursowej.
- Punktem wyjścia przy projektowaniu było koło - przyznaje Maciej Burda. - Zaproponowałem dwa pierścienie, które dają nową wspólną wartość i można to interpretować jako formę dialogu, która podkreśla to, co jest spotkaniem tych wartości.
Nagrodą dla zwycięzcy konkursu jest 20 tysięcy złotych, a logo jego autorstwa znajdzie się na wszystkich materiałach promocyjnych związanych z 800-leciem. Nowy znak to tak naprawdę wstęp do kolejnych działań. Planowane są koncerty muzycznych gwiazd i imprezy plenerowe. Szykują się też inwestycje, dzięki którym powstać ma m.in. aleja 800-lecia miasta na ul. Wrocławskiej.
Dużo będzie się dziać już w 2016 roku, natomiast największymi wydarzeniami w 2017 r. będą koncerty polskich i zagranicznych gwiazd muzycznych czy huczny sylwester na Rynku na przełomie 2016 i 2017 roku.
Poprzez szeroko zakrojoną akcję promocyjną, Opole chce się pokazać nie tylko jako stolica polskiej piosenki, ale także jako jedno z najstarszych polskich miast, słynące ze swojej wielokulturowości.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?