Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z Opola do Warszawy pociągiem 250 km/h! PKP PLK podpisało umowę na przebudowę mostów i wiaduktów na Centralnej Magistrali Kolejowej

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Dzięki inwestycji od kilku do nawet kilkunastu minut mogą skrócić się czasy podróży m.in. z Krakowa, Katowic, Wrocławia i Opola do Warszawy
Dzięki inwestycji od kilku do nawet kilkunastu minut mogą skrócić się czasy podróży m.in. z Krakowa, Katowic, Wrocławia i Opola do Warszawy PKP PLK/Archiwum
Wartość inwestycji wyniesie prawie 45 mln zł. To kolejny etap przygotowania trasy łączącej Warszawę z Krakowem i Katowicami oraz Wrocławiem przez Opole do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h.

Centralną Magistralą Kolejową (linia pomiędzy Zawierciem a Grodziskiem Mazowieckim) jeździ większość pociągów w relacji Wrocław - Opole - Warszawa, w tym wszystkie Pendolino.

Najkrótsza podróż z Opola do stolicy zajmuje teraz niecałe trzy godziny. W niedalekiej przyszłości czas ten ma jeszcze ulec skróceniu.

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się bowiem do przystosowania Centralnej Magistrali Kolejowej do prędkości 250 km/h (dziś Pendolino na niektórych odcinkach rozpędzają się tam do 200 km/h).

Podpisaliśmy właśnie umowę na modernizację 21 mostów, wiaduktów i przepustów na tej trasie, wartość inwestycji to prawie 45 mln zł - informuje Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Przebudowane będą m.in. cztery wiadukty kolejowe w Budkowie, dwa w Stawowicach i Solcu oraz dwa mosty nad rzeką Opocznianką.

Wymienione zostaną też konstrukcje 15 przepustów, które poza odprowadzeniem wody, zapewniają przejścia dla małych zwierząt. Prace budowlane są planowane na lata 2021-2022.

Mam nadzieję, że dzięki modernizacji CMK jeszcze więcej osób będzie korzystało z usług polskich kolei – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od kilku lat zmieniają warunki techniczne Centralnej Magistrali Kolejowej. Od nowego rozkładu jazdy pociągi kursują już po 16 zmodernizowanych obiektach na szlaku Pilichowice – Olszamowice.

W październiku bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zwiększyły dwa bezkolizyjne skrzyżowania: nowe wiadukty nad torami CMK w Koziej Wsi i Motycznie (świętokrzyskie), które powstały w miejscu przejazdów kolejowo-drogowych. Budowane są kolejne wiadukty w Radwanie i Zachorzowie Kolonii (łódzkie).

Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich prac oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowane są przejazdy z prędkością do 250 km/h.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto