Zobacz najbardziej niebezpieczne drogi w Polsce i na Opolszczyźnie

MM
Z mapy ryzyka indywidualnego na drogach krajowych w Polsce w latach 2008-2010 wynika, że: - 42% długości dróg krajowych, to „czarne odcinki” o najwyższym poziomie ryzyka, jednakże jest to o 19% (3 tys. km) mniej w stosunku do okresu 2005-2007 rozpoczynającego systematyczne badania ryzyka EuroRAP w Polsce, - 76% długości dróg krajowych, to „czarne i czerwone odcinki”, jest to o 10% mniej niż w latach 2005-2007, - 55% wszystkich wypadków ciężkich (z ofiarami śmiertelnymi i ciężko rannymi) na drogach krajowych miało miejsce na „czarnych odcinkach”, jest to o 16% mniej niż w latach 2005-2007, już 11% długości dróg krajowych (o 7% więcej niż w latach 2005-2007) spełnia kryteria bardzo małego i małego ryzyka przyjęte przez EuroRAP, jako poziom ryzyka akceptowanego dla podstawowej sieci dróg; są to odcinki głównie autostrad oraz dwujezdniowych dróg ekspresowych. eurorap.pl
Mapy ryzyka indywidualnego opracowali naukowcy z Politechniki Gdańskiej oraz eksperci Polskiego Związku Motorowego i Fundacji Rozwoju Inżynierii Lądowej. Powstała ona w oparciu o analizy liczby wypadków na poszczególnych drogach w porównaniu z natężeniem ruchu w latach 2008-2010.

Uwaga piesi! Mandat za telefon na pasach

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie