Jak zaznacza Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, roboty prowadzone są bez wstrzymywania ruchu kolejowego, obok kursujących pociągów.
- Z 85 km przebudowano już około 50 km torów i wymieniono 45 rozjazdów z wszystkich 80. Na 50 km torów zamontowano nową sieć trakcyjną - wylicza.
- Zastosowanie zmechanizowanego sprzętu, m.in. pociągu do potokowej wymiany toru (PUN) oraz oczyszczarki tłucznia, ułatwia realizacje i postęp prac - podkreśla Mirosław Siemieniec.
Rzecznik PKP PLK wskazuje, że po nowych torach pociągi kursują już na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Przywory Opolskie – Górażdże (po jednym torze). - Roboty torowe prowadzone są na stacji Kędzierzyn-Koźle oraz odcinku Przywory Opolskie - Opole Groszowice - mówi.
Bezpieczniej i wygodniej dla podróżnych
Modernizacja linii E30 to nie tylko wymiana torów i trakcji. To również przebudowa peronów na łącznie 10 stacjach i przystankach.
- Z nowych, wygodnych peronów można korzystać na stacjach Zdzieszowice, Gogolin i Górażdże oraz przystanku Jasiona. Przebudowywany jest peron nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu. Podobne prace są na stacji Przywory Opolskie oraz przystanku Opole Grotowice - informuje Mirosław Siemieniec.
- Wszystkie perony po zakończeniu robót będą dostępne dla podróżnych o ograniczonej możliwości poruszania się. Na trzech stacjach - w Zdzieszowicach, Gogolinie i Opolu Groszowicach - oraz na przystanku Opole Grotowice będą windy - zapowiada.
Na tym nie koniec. - Na stacji w Gogolinie zostanie wybudowane przejście pod torami. Obiekt będzie służyć nie tylko podróżnym, ale zapewni też w mieście dodatkowe, bezpieczne przejście pod linią kolejową. Na przystanku Opole Grotowice zostanie przebudowana kładka. Poza schodami, dostęp do peronów ułatwią windy - mówi rzecznik PKP PLK.
- Inwestycja PLK zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Przebudowa objęła 27 przejazdów. Skrzyżowania będą miały nową nawierzchnię, a niektóre zostaną wyposażone w monitoring - dodaje Mirosław Siemieniec.
Z Opola do Kędzierzyna-Koźla w mniej, niż pół godziny
Prace na linii E30 na trasie Opole Groszowice - Kędzierzyn-Koźle wystartowały we wrześniu 2018 roku. Inwestycja zbliża się do półmetka, a ma być gotowa jesienią 2021 roku.
Obecnie trasą tą kursuje nawet 90 pociągów na dobę. Przebudowa odcinka ma zwiększyć jego przepustowość.
- Zmodernizowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz. - zapowiada Mirosław Siemieniec.
To z kolei sprawi, że znacznie skróci się czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna-Koźla. Obecnie to około 50 minut. Po zakończeniu prac ma to być około 25 minut.
Wartość zadania to 412 mln zł.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?