Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

1 sierpnia ECO po raz drugi w tym roku obniża ceny ciepła

mat. partnera zewnętrznego
Urząd Regulacji Energetyki zaakceptował wniosek ECO o obniżkę cen i od 1 sierpnia klienci opolskiego koncernu w całej Polsce zapłacą za ciepło średnio o 2,11 proc. mniej niż dotychczas. Nowe stawki opłat przyniosą największą ulgę mieszkańcom Opola. Dla nich obniżka cen energii cieplnej wyniesie 2,35 proc.

Sumując to z poprzednią tegoroczną redukcją opłat za energię cieplną wytwarzaną przez ECO - opolanie zaoszczędzą ponad 3 proc.

Jak wynika z wyjaśnień Energetyki Cieplnej Opolszczyzny - decyzja o redukcji opłat nie była prostą konsekwencją sytuacji na rynku paliw. Wprawdzie na rynku spadły ceny opału, ale wzrosły opłaty środowiskowe, a zwłaszcza koszty uprawnień do emisji dwutlenku węgla, które są sukcesywnie większe. Obniżka wypracowana przez ECO była możliwa m.in. dzięki poprawie efektywności funkcjonowania systemów ciepłowniczych.

- Spadek naszych cen skoncentrowany został na obniżce wysokości opłat stałych stanowiących część rachunku za ciepło - wyjaśnia prezes ECO, Wiesław Chmielowicz, dodając, że to ważny ruch jeśli chodzi o konkurencyjność ciepła systemowego z ECO.

Jak dotąd spółce udało się przeprowadzić skumulowaną obniżkę cen, która w 2016 r. w skali całego obszaru działalności firmy wyniosła średnio 2,79%.

Dobre wiadomości dla odbiorców ciepła produkowanego przez ECO nie kończą się na cenach. W ramach przygotowania do kolejnej zimy, tylko w samym systemie przesyłu i dystrybucji ciepła w Opolu, zostaną zrealizowane 83 projekty inwestycyjne i modernizacyjne. Łączne nakłady na te zadania wyniosą niemal 8 mln zł.
Zaplanowane na ten rok zadania stanowią kontynuację prowadzonej przez ECO polityki zapewnienia mieszkańcom Opola bezpiecznych i bezawaryjnych dostaw z naciskiem na wysoką jakość usług i minimalizację strat ciepła. Dzięki inwestycjom zrealizowanym w latach ubiegłych awaryjność systemu ciepłowniczego spadła z 26 awarii w 2010 roku do 4 w roku 2015.

Firma od 11 lat weryfikuje jakość usług i obsługi klientów biorąc udział w ogólnopolskim programie certyfikacyjnym Firma Przyjazna Klientowi, w którym audytowi poddawani są klienci spółki. Dobre wyniki i wysoki poziom zadowolenia klientów pozwala Energetyce Cieplnej Opolszczyzny na posługiwanie się 11 rok z rzędu godłem Firmy Przyjaznej Klientowi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto