Budowa węzła Opole Wschodnie. Pierwsze samochody pojechały przez trzypoziomowe skrzyżowanie i tunele

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Pierwsze auta przejechały po nowym skrzyżowaniu w Opolu, na które od miesięcy czekali kierowcy.
Pierwsze auta przejechały po nowym skrzyżowaniu w Opolu, na które od miesięcy czekali kierowcy. Mir
Udostępnij:
Wyścig z czasem na Opolu Wschodnim został wygrany. Pierwsi kierowcy o 14.30 przejechali przebudowanym skrzyżowaniem ulic Bohaterów Monte Cassino, Batalionów Chłopskich, Nysy Łużyckiej, Oleskiej, Kusocińskiego i Rataja w Opolu. - Meldujemy wykonanie zadania - poinformował prezydent Arkadiusz Wiśniewski. Ale na tym nie koniec prac...

Przebudowa tego ważnego skrzyżowania i budowa centrum przesiadkowego była jedną z największych inwestycji ostatnich lat w Opolu.

Prace ruszyły na początku 2019 roku, a ich koszt to ponad 140 milionów złotych, z czego większość stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Dzięki temu ruch w tej części miasta będzie płynniejszy, a dzięki budowie tunelu w kolejowym nasypie ulica Katowicka została skomunikowana m.in. z osiedlem Armii Krajowej.

- Te skrzyżowanie zawsze było zakorkowane, a teraz wygląda na to, że problem ten zniknie - mówi Tomasz Wasilewski, kierowca z Opola. - Budowa wiaduktu i tunelu to ciekawy pomysł.

To prawda. Bezkolizyjny ruch od Zaodrza w stronę ul. Plebiscytowej zapewni tunel wybudowany pod ul. Oleską natomiast w drugą stronę wiadukt, który powstał równolegle do kolejowego nasypu.

Natomiast skrzyżowanie ul. Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich z ul. Oleską, Katowicką, Rataja oraz Kusocińskiego ma funkcjonować jako rondo z możliwością jazdy w każdym kierunku.

W ramach robót powstały też ścieżki rowerowe i chodniki wraz z tunelami umożliwiającymi przejazd pod torami, zaś przy stadionie Odry Opole zbudowano parkingi Park&Ride, a przy dworcu kolejowym Bike&Ride.

Cały czas trwają jeszcze prace wykończeniowe oraz te przy budowie dworca autobusowego, który jest elementem centrum przesiadkowego Opole Wschodnie, który ma obsługiwać cztery linie MZK: 11, 15, 28 i N2. Będą się one zatrzymywać na czterech przystankach „Opole-Dworzec Wschodni”.

Powstaną też nowe przystanki:

  • Opole, Dworzec Wschodni, 01” dla pojazdów jadących w stronę ul. Nysy Łużyckiej
  • „Opole, Dworzec Wschodni – Uniwersytet, 02” dla autobusów jadących w kierunku ul. Katowickiej;
  • „Opole, Dworzec Wschodni – Wieża Ciśnień, 01” dla autobusów poruszających się w kierunku ul. Oleskiej;
  • „Opole, Dworzec Wschodni – Wieża Ciśnień, 02” dla jadących w stronę ul. Rataja;
  • „Opole, Rataja – Dworzec Wschodni, 03” dla jadących w kierunku ul. Oleskiej;
  • „Opole, Rataja – Dworzec Wschodni, 04” dla autobusów jadących w stronę ul. Sosnkowskiego;
  • „Opole, Rataja – Szpital, 05” dla pojazdów jadących w stronę ul. Oleskiej
  • „Opole, Rataja – Szpital, 06” dla autobusów poruszających się w kierunku ul. Sosnkowskiego.

Otwarcie centrum przesiadkowego zaplanowane jest na początku 2022 roku.

"Kręcili bączki" pod Mysią Wieżą w Kruszwicy

Wideo

Materiał oryginalny: Budowa węzła Opole Wschodnie. Pierwsze samochody pojechały przez trzypoziomowe skrzyżowanie i tunele - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie