Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 4 w Strzelcach Opolskich rozpoczęli swoją przygodę z Akademią Przyjaciół Pszczół od spotkania z Mistrzem Pszczelarskim, na którym dowiedzieli się m.in. dlaczego pszczoły są wyjątkowe. Dzieci zobaczyły narzędzia, którymi posługują się hodowcy pszczół, oglądały żywe okazy tych owadów, poznały budowę ula, przymierzały strój pszczelarza. W szkole odbył się również specjalny ,,Dzień Miodu’’, w ramach którego każda klasa została szczegółowo zapoznana z Zasadami Przyjaciół Pszczół. Uczniowie z koła dziennikarskiego, wraz z lokalną telewizją kablową City Sat Gordzielik przeprowadzili sondę uliczną w ramach, której pytali mieszkańców Strzelec Opolskich o znaczenie pracy pszczół dla każdego z nas. Rozdawali także mieszkańcom ulotki zawierające m.in. Zasady Przyjaciół Pszczół, czy ciekawostki dotyczące tego gatunku.
Organizatorem konkursu są Zakłady Tłuszczowe Kruszwica S.A. wraz z partnerem merytorycznym Fundacją Nasza Ziemia. Konkurs skierowany był do placówek edukacyjnych w całej Polsce i miał na celu kształtowanie świadomości ekologicznej oraz poszerzanie wiedzy na temat pszczołowatych i ekosystemów, w jakich występują.
Placówki biorące udział w konkursie wykazały się duża pomysłowością, ich działania wychodziły poza obszar szkół, angażując w swoje działania różnego rodzaju instytucje, czy społeczność lokalną. Jury, złożone z przedstawicieli Zakładów Tłuszczowych Kruszwica wyłoniło najlepsze prace, biorąc pod uwagę m.in.
• Kreatywność prezentowanych działań i realizowanych aktywności
• Wiedzę przekazaną uczestnikom Akademii Przyjaciół Pszczół poprzez realne działania
• Estetykę pracy
• Zaangażowanie dzieci oraz placówki i okolic
• Realne działania na rzecz ochrony pszczół
***
Kujawski z pierwszego tłoczenia to naturalny olej, który powstaje ze starannie wyselekcjonowanych nasion rzepaku. Aby te nasiona mogły powstać, kwiat rzepaku, podobnie jak większość innych roślin, musi zostać zapylony – to zadanie należy do pszczół i innych pszczołowatych: pszczolinek, trzmieli, bzygów czy murarek.
Kujawski to marka, która czerpie z natury, ale także się o nią troszczy. Dlatego postanowiła zwrócić uwagę na problem masowo ginących pszczół i organizuje akcję „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”. Głównym celem akcji jest upowszechnianie wiedzy na temat tego, jak każdy z nas może przyczynić się do ratowania pszczół.
Program „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” do tej pory:
- ponad 30 000 osób poparło Zasady Przyjaciół Pszczół,
- blisko 2 500 dzieci uczestniczyło w organizowanych w ramach Akademii pszczelich zajęciach wakacyjnych w 2013 r.,
- w sumie dzieci w wakacje spędziły ponad 800 godzin, poznając pszczeli świat,
- zorganizowaliśmy Wielki Dzień Pszczół 8 sierpnia.
Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?