Pomysł zrodził się w Stowarzyszeniu „Opole na Tak” w ramach ubiegłorocznego budżetu Obywatelskiego, a całkowity koszt 10 rowerów wyniósł ostatecznie 50 tysięcy złotych.
Ta innowacja usatysfakcjonuje z pewnością zwłaszcza te osoby, które od dawna pytały nas o możliwość przewożenia dzieci czy większego bagażu publicznymi jednośladami - mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska, która zarządza wypożyczalniami rowerów. - Opole przeciera w ten sposób zupełnie nowy szlak – przewidujemy, że w niedalekiej przyszłości na takie rozwiązanie zdecydują się inne miasta.
Zasady korzystania z rowerów cargo są analogiczne do tych, dotyczących standardowych jednośladów Opole Bike.
Rowerzyści, posiadający aktywne konto użytkownika, mogą je wypożyczać w ten sam sposób w jaki sięgali po „zwykłe” rowery, płacąc za wynajem zgodnie z dotychczasową taryfą (pierwsze 20 minut gratis), godzina 2 złote, a kolejna 4 zł.
Jedyna różnica: cargo zwracamy wyłącznie przy ostatnim stojaku każdej wypożyczalni (stojak znajdujący się najdalej od terminala wypożyczalni).
Pełny regulamin i zasady użytkowania cargo znajdują się na stronie internetowej Opole Bike, warto jednak pamiętać o kilku najważniejszych zasadach.
Przede wszystkim, maksymalne obciążenie kosza to 100 kilogramów. Jeżeli przewozimy dzieci – muszą zająć miejsca na ławeczkach i skorzystać z pasów bezpieczeństwa. Jeśli przedmioty to nie mogą one wystawać poza obrys skrzyni.
Zobacz też: W fontannie w Opolu zadomowiły się kaczki [wideo, zdjęcia]
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?