Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Opolu będziemy budować farmy i stawiać grające ławki [nowa strategia promocji miasta]

Artur Janowski
Strategia zawiera ocenę obecnej sytuacji, ale również sporo pomysłów na działania skierowane wobec mieszkańców, turystów i inwestorów aż do 2022 roku. Takiego dokumentu Opole jeszcze nie miało.
Strategia zawiera ocenę obecnej sytuacji, ale również sporo pomysłów na działania skierowane wobec mieszkańców, turystów i inwestorów aż do 2022 roku. Takiego dokumentu Opole jeszcze nie miało. Sławomir Mielnik
Powstała nowa strategia promocji Opola, która nie chce kojarzyć naszego miasta wyłącznie z festiwalem polskiej piosenki.

Strategia zawiera ocenę obecnej sytuacji, ale również sporo pomysłów na działania skierowane wobec mieszkańców, turystów i inwestorów aż do 2022 roku. Takiego dokumentu Opole jeszcze nie miało.

- Przygotowanie strategii zostało poprzedzone wieloma badaniami i wywiadami zrealizowanymi także wśród mieszkańców Warszawy, Katowic i Wrocławia – opowiada Łukasz Śmierciak, naczelnik wydziału promocji.

Jak można się było spodziewać w kraju Opole kojarzy się głównie z Krajowym Festiwalem Piosenki Polskiej. Urzędnicy nie chcą tego zmieniać, ale spróbują pokazać, że miasto to nie tylko jedna, nawet tak znana impreza. Nowe działania promocyjne ujęto w pięciu rytmach: miasta, kultury, natury, biznesu i sportu.

- Odzwierciedleniem tej wizji jest m.in. nowe hasło promocyjne „Przebojowe Opole”, które wprawdzie mocno nawiązuje do tradycji muzycznych miasta, a jednocześnie promuje bogatą ofertę w pozostałych dziedzinach (rytmach), takich jak sport, działalność społeczna oraz biznesowa – przekonuje Śmierciak.

CZYTAJ Przebojowe Opole - nowe hasło reklamowe stolicy regionu. Poznaliśmy też nowe logo miasta [wideo]

Firma Ageron – która odpowiadała za przygotowanie strategii – postuluje m.in. zorganizowanie standardowej kampanii reklamowej w innych miastach, ale jednocześnie budowę miejskich farm (uprawa warzyw na terenach zielonych) oraz postawienie szaf grających na terenie Opola. Na razie nie wiadomo jeszcze, jakie miałyby mieć kształt, ale urzędnicy skłaniają się do takich na kształt muzycznych ławek.

Konieczne będzie także przygotowanie nowej strony internetowej miasta, czy nowych, ale i mniej standardowych szlaków turystycznych niż te, jakie mamy do tej pory.

Postulowane jest też, aby Opole włączyło się w ideę slow travel, czyli miast, które można zwiedzać na piechotę.

- Celem naszych działań będzie wzmocnienie wizerunku Opola jako miasta dynamicznego, ale też umożliwiającego wszechstronny rozwój i pozwalającego spędzać aktywnie czas. To nadal ma być jednak miasto kameralne i umożliwiające bliski kontakt z przyrodą – wylicza Śmierciak.

Przebojowe Opole - nowe hasło reklamowe stolicy regionu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto