Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Firmy MNI w Opolu nie ma, klienci nadal dostają faktury

Anna Grudzka
Opolska firma nie dostarcza internetu i wysyła faktury.
Opolska firma nie dostarcza internetu i wysyła faktury.
Firma MNI, która dostarczała internet wielu opolanom niespodziewanie zakończyła działalność. Jednak jej klienci dalej otrzymują rachunki.

O sprawie pisaliśmy na początku sierpnia. Ludzie niespodziewanie zostali odcięci od internetu, ale otrzymali rachunki. Opolska siedziba firmy przy ul. Kośnego w Opolu była zamknięta na cztery spusty. Milczały też telefony. Ludzie nie wiedzieli, co robić.

Przeczytaj: Internet zniknął, firma, która go dostarczała zamknięta na głucho

- Moja umowa dotyczyła nie tylko internetu, ale i telefonu. Wypowiedziałam ją zgodnie z formułą, którą doradził rzecznik praw konsumenta - mówi pani Katarzyna. - Mimo że to oświadczenie wysłałam za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, dalej otrzymuję faktury. Nie wiem, co robić. Czy mam je płacić? Wypowiedziałam przecież umowę! - dodaje.

Janusz Kuliberda, powiatowy rzecznik praw konsumenta z Kluczborka radzi, by fakturę zapłacić, jeśli data jej wystawienia przypada na okres jeszcze przed wysłaniem oświadczenia o rezygnacji z usług.

- Faktury z reguły są naliczane „z dołu”, czyli za wykonaną już usługę - wyjaśnia. - W tym wypadku należy opłacić fakturę.

Informację, kiedy faktura została wystawiona, można znaleźć na dokumencie.

Przypominamy, że w sytuacji, gdy ktoś jeszcze nie wypowiedział umowy, a chce to zrobić, bo dalej nie ma internetu może to zrobić listownie.

Jak?

Do usługodawcy należny skierować pismo o następującej treści:

„Na podstawie artykułu 491 paragraf 2 Kodeksu Cywilnego wzywam do podjęcia świadczenia usługi dostępu do internetu w terminie trzech dni od daty doręczenia wezwania. Usługa internetowa umówiona z waszą spółką nie jest w ogóle świadczona od ... ( tu należy wpisać od kiedy-red ). Po bezskutecznym upływie tergo terminu odstępuję od umowy o świadczenie usługi w trybie natychmiastowym z przyczyn leżących wyłącznie po stronie waszej spółki. Jednocześnie na podstawie artykułu 105 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne żądam korekty faktur za okres od dnia nie świadczenia usługi do dnia jej podjęcia, albo odstąpienia od umowy do kwoty 0 zł.”

- Wezwanie należy wysłać listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Jeden egzemplarz należy zostawić sobie - zaznacza rzecznik.

Zobacz: Rachunki przychodzą, ale internetu brak

Źródło: NTL Radomsko Sp. z o.o./x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto