Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Opole jest nadal kojarzone w Polsce głównie z festiwalem

Artur Janowski
Festiwal to najlepsza wizytówka Opola
Festiwal to najlepsza wizytówka Opola Sławomir Mielnik (o)
Tak wynika z badań, które przeprowadzono na zlecenie urzędu miasta. Inne skojarzenia z Opolem to zoo, mniejszość niemiecka oraz wyższe uczelnie.

Ale to Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej był wymieniany najczęściej. Aż 67 procent z ponad 1000 osób wskazało tę imprezę, jako coś, co wyróżnia nasze miasto. Taki wynik nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Bardziej zaciekawił urzędników fakt, że aż 44 proc. badanych nie potrafi wymienić żadnych dodatkowych skojarzeń z Opolem.

- To jest pole do zagospodarowania - ocenia Łukasz Śmierciak, naczelnik wydziału promocji Urzędu Miasta Opola.

Inne niż festiwalowe skojarzenia z miastem potrafią wskazać osoby, które w Opolu były. Skojarzenia te dotyczą m.in. zoo, historii, mniejszości niemieckiej, działających tu uczelni. Osoby, które odwiedziły kiedykolwiek miasto, podkreślały, że spokój to największą zaleta Opola.

- Sprawdziliśmy także, jak Opole wygląda w oczach samych mieszkańców - mówi naczelnik.

Większość pytanych - próba wynosiła ponad 500 osób - utożsamia się z miastem, docenia bezpieczeństwo Opola oraz ofertę kulturalną i możliwości rozwoju.

- Aż 77 proc. badanych uważa, że Opole jest dobrym miejscem do życia, a 75 proc. czuje się związanych z miastem - opowiada Śmierciak.

Jest też grupa niezadowolonych (11 proc.), która rośnie w młodszych grupach wiekowych. Dla nich spokój nie jest zaletą, a Wrocław jest wymieniany jako miasto w większym stopniu spełniające aspirację tej grupy opolan.

Firma Ageron Polska - pracująca dla ratusza - zapytała także opolan o symbole i znane osoby, kojarzone z miastem. Wśród symboli najwięcej ankietowanych (32 proc.) wymieniło amfiteatr, a 26 proc. wieżę Piastowską.
Wśród pytanych najwięcej badanych (po 16 proc.) znało Karola Musioła oraz piosenkarkę Edytę Górniak, a 9 proc. wyróżniło prezydenta Arkadiusza Wiśniewskiego.

Badania to element tworzenia Strategii Promocji Marki Opole na lata 2017 - 2022. Pierwszy tego typu dokument mamy poznać jeszcze w grudniu tego roku. Jego przygotowanie kosztuje budżet miasta około 60 tysięcy złotych.

Zobacz też: Opole 2016. Kulisy festiwalowych prób

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto