Plan budowy centrum przesiadkowego w miejscu dworca autobusowego u zbiegu ulic 1 Maja i Armii Krajowej zakłada, że na jego płycie powstanie czterokondygnacyjny budynek. Obiekt ma mieć ponad 13,5 tysiąca metrów kwadratowych powierzchni. Ponad 4 tys. m kw. zajmować będą zielone tarasy.
Na poziomie zerowym przewidziano osiem stanowisk postojowych dla autobusów pozamiejskich i międzynarodowych. Na pozostałych kondygnacjach będzie parking, na którym zmieścić ma się około 350 pojazdów. Parking najprawdopodobniej będzie płatny.
Przetarg na wykonanie centrum przesiadkowego ogłoszono na początku października. Otwarcie ofert planowane było na listopad, ale kilkukrotnie odsuwano je w czasie. Urząd miasta uzasadniał to licznymi zapytaniami od potencjalnych oferentów.
Otwarcie ofert ostatecznie nastąpiło w piątek 25 stycznia. Wpłynęły dwa zgłoszenia. Firma Adamietz ze Strzelec Opolskich wyceniła swoje prace na blisko 66,5 mln zł. Z kolei konsorcjum firm Balzola (oddziały polski i hiszpański) złożyło ofertę wartą 74,5 mln zł.
To znacznie więcej od założeń urzędu miasta. W budżecie na realizację tego centrum przesiadkowego przewidziano bowiem nieco ponad 46 mln zł. To oznacza różnicę na poziomie 20-30 mln zł.
W opolskim ratuszu już zapadła decyzja o unieważnieniu przetargu i ogłoszeniu drugiego konkursu. Urzędnicy liczą na to, że do nowego postępowania przystąpi więcej oferentów.
Przypomnijmy, że do czasu rozpoczęcia budowy centrum przesiadkowego dworzec autobusowy u zbiegu ulic 1 Maja i Armii Krajowej ma funkcjonować tak, jak do tej pory.
Budżet alert - wszystkie informacje o budżecie obywatelskim
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?