Zapewnienie finansowania inwestycji to kolejny krok w kierunku budowy mostu. Wojewódzki nadzór budowlany ocenia, że obecny obiekt może być użytkowany wyłącznie do 15 kwietnia 2016 roku.
Wprawdzie potem znów miasto może starać się o przedłużenie użytkowania, ale trzeba wystartować z budową nowej przeprawy. I powoli to staje się realne. Plan miasta zakłada, że inwestycja zostanie sfinansowana z kredytów, ale ponad 25 milionów złotych odda nam potem Unia Europejska.
W tym roku miasto chce wydać nie więcej niż 100 tysięcy złotych, w 2016 roku 22 mln zł, a pozostałe pieniądze w 2017 roku.
Drogowcy wciąż zakładają, że jeszcze w tym roku ogłoszą przetarg na wykonawcę, a także wyłonią jego zwycięzcę.
Zapewnienie finansowania na najbliższej sesji rady miasta przegłosować mają radni, nadal jednak nie wiadomo kiedy Miejski Zarząd Dróg uzyska u wojewody tzw. ZRiD, czyli Zgodę na Realizację Inwestycji Drogowej.
Bez tego trudno ogłaszać przetarg na wykonawcę.
- Liczymy, że wszystkie niezbędne zgody uzyskamy w październiku, najdalej na początku - mówi Arkadiusz Karbowiak, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Przy szybkim postępowaniu przetargowym wybrany wykonawca będzie mógł rozpocząć inwestycję jeszcze w tym roku. Na początek powstanie tzw. kładka technologiczna, pod którą podpięte będą sieci, obecnie poprowadzone pod mostem.
Korki nie do uniknięcia
Nie obejdzie się jednak bez dużych utrudnień w ruchu. Obecny most prędzej czy później zostanie zamknięty, być może nawet na okres sześciu miesięcy, bo taki okres zakładają drogowcy.
Nowa przeprawa będzie powstawać obok, a potem wykonawca nasunie ją na obecne podpory. To ma być ten czas, gdy utrudnienia w ruchu, pomiędzy centrum, a Zaodrzem, będą największe.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?