Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kłopotliwe inwestycje rowerowe w Opolu. Oferty wyższe od oczekiwań albo brak chętnych do realizacji

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Ścieżki rowerowe w Opolu. Wysokość ofert w przypadku dużych tras przewyższa założenia urzędników.
Ścieżki rowerowe w Opolu. Wysokość ofert w przypadku dużych tras przewyższa założenia urzędników. Piotr Guzik
Oferty na budowę trzech z pięciu ścieżek rowerowych w Opolu w jednym przetargu są wyższe od założeń. Do innego nie zgłosiła się żadna firma. Powodzeniem skończył się tylko konkurs na wykonanie trasy dla cyklistów wzdłuż ul. Katowickiej.

Przetarg na budowę pięciu ścieżek rowerowych Miejski Zarząd Dróg ogłosił pod koniec stycznia. W przypadku trzech z nich wysokość ofert od wszystkich siedmiu firm, które zgłosiły się do konkursu, przekracza założenia urzędników.

Największy rozstrzał dotyczy planu wykonania kilometrowej drogi rowerowej, która ma połączyć budowaną kładkę nad Kanałem Ulgi z rondem przy II kampusie Politechniki Opolskiej. W budżecie przewidziano na ten cel około 350 tys. zł, podczas gdy rozpiętość ofert wynosi od blisko 2,4 do prawie 3,5 mln zł.

Wiadomo już, że ta część przetargu będzie unieważniona. To da też drogowcom czas na zmodyfikowanie projektu. Jego pierwotna forma zakłada bowiem, że pod powstanie trasy dla cyklistów trzeba wyciąć około 180 drzew wzdłuż ul. Krapkowickiej. Informacja o tym spowodowała spore kontrowersje, a ratusz zobowiązał MZD do zmiany planu i uratowania jak największej ilości zieleni.

Wyższe są też oferty dla dwóch innych tras - 1,5-kilometrowej wzdłuż ul. Pużaka (na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Sosnkowskiego i Tarnopolską) oraz mającej 1,2 km trasy wzdłuż lewej strony al. Witosa (patrząc w kierunku Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego).

W tym pierwszym przetargu w kasie miasta na realizację jest ponad 1,3 mln zł. Rozpiętość ofert to 1,7-4 mln zł. Na trasę wzdłuż al. Witosa zapisano prawie 1,3 mln zł. Tu oferty wynoszą od 1,3 do 2,4 mln zł. Jest prawdopodobne, że w obu przypadkach miasto będzie chciało dołożyć pieniędzy, by wyrównać do najtańszych ofert, w obu przypadkach od firmy Best Obepel z Opola.

Na dwa pozostałe, krótkie, około 100-metrowe odcinki wzdłuż obwodnicy północnej i ul. Wrocławskiej, wpłynęło po pięć ofert. Miasto planowało na nie wydać odpowiednio ok. 60 i 110 tys. zł. Oferty firmy Best Obepel jako jedyne mieszczą się pod tymi progami finansowymi.

MZD udało się też rozstrzygnąć przetarg na przebudowę ul. Katowickiej i wykonanie trasy rowerowej na odcinku od Szpitala Wojewódzkiego do skrzyżowania z ul. Orląt Lwowskich. Ma być gotowa w ciągu ośmiu miesięcy. Koszt to około 390 tys. zł, a wykonawcą ma być firma Project Building z Lędzin.

Szczęścia nie ma natomiast plan budowy dwóch odcinków dróg rowerowych na Zaodrzu: połączenia mostu nad Kanałem Ulgi w ciągu ul. Spychalskiego z buspasem oraz w rejonie Mostu Piastowskiego. Tutaj żadna firma się nie zgłosiła. Przetarg ma być powtórzony.

Dodajmy, że MZD poszukuje firm, które chciałyby wybudować trasę rowerową wzdłuż ul. Sosnkowskiego i Horoszkiewicza. Nabór ofert trwa do 10 kwietnia.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto