Opole nigdy nie było „wulkanem” turystyki, czy „wulkanem” imprezowym.
Leży sobie pomiędzy dwoma dużymi ośrodkami, a raczej aglomeracjami, tzn.
Katowicami i Wrocławiem. Wykorzystać tego położenia Władze nie potrafią.
Nie potrafią też wykorzystać średniej wielkości miasta, która powoduje, że jego
mieszkańcy powinni poruszać się w większości rowerami czy środkami komunikacji miejskiej.
Do tej pory nie powołano Zarządu Infrastruktury, który by zarządzał komunikacją
zbiorową. W zamian, Władze wydają nadal bezproduktywnie pieniądze na zakup
nowych autobusów, którymi zarządzać będzie MZK. A MZK jeździ coraz rzadziej,
na coraz mniejszej ilości linii.
Największym osiągnięciem Władz miasta w zakresie ścieżek rowerowych było powołanie
Oficera Rowerowego, który….nic nie może, poza robieniem dobrej miny do złej gry.
Nasz jedyny dziennik i dlatego najlepszy donosi po raz kolejny, że w Pasiece będzie
można jeździć rowerami w obu kierunkach na uliczkach jednokierunkowych dla
samochodów. I co? Nic. Kolejne zapowiedzi, kolejne obiecanki, a po Pasiece nadal
rowerzyści jeżdżą jak samochody, albo „pod prąd” chodnikiem.
Zresztą uruchomienie ruchu obukierunkowego dla rowerów na Pasiece to na dobrą
sprawę kolejny chwyt reklamowy Władz, bo nie chodzi tu o stworzenie możliwości
łatwego poruszania się rowerem dla relaksu. Władze powinny dążyć do stworzenia
systemu ułatwiającego poruszanie się rowerem z jednego końca miasta na drugi, aby
mieszkańcy woleli poruszać się do pracy rowerami niż samochodami.
Niestety, nawet przejazd z dworca kolejowego na Rynek i dalej do Placu Konstytucji
3go Maja(Rondo) jest niemożliwy bez zsiadania z roweru np. na Placu Wolności. Właś-
nie tam panuje totalny bałagan w oznakowaniu dotyczącym rowerów.
Tak więc mimo „posiadania” Zespołu ds. transportu rowerowego i Oficera Rowerowego
(prywatnie b. miłego faceta) nic się nie zmienia w Opolu w kierunku zachęcenia Opolan
do przesiadki na rower, choćby tylko na okres wiosenno – letnio – jesienny.
Dodam tylko o jednym plusie w „temacie rowery”. W końcu przed Ratuszem udało
się postawić nowe stojaki na rowery, a usunięto stary pordzewiały stojak.
O zachęcaniu do skorzystaniu z usług MZK, to w ogóle szkoda wspominać, bo działania
Władz idą w kierunku przeciwnym.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?