Projekt został złożony w biurze Aglomeracji Opolskiej, która ma go w dużej części sfinansować.
- To jest pierwszy z kilku projektów „Opole Smart City”, dzięki którym poprawimy jakość komunikacji, na którą patrzymy szerzej niż tylko ruch samochodowy - podkreśla Mirosław Pietrucha, wiceprezydent Opola.
Pierwszym elementem jest budowa mostu z kładką pieszo - rowerową wzdłuż ulicy Niemodlińskiej oraz buspasem. Całe zadanie jest obecnie warte 26,9 mln zł, a sama inwestycja niedawno wystartowała.
Nie mniej ważną częścią projektu jest poszerzenie ulicy Niemodlińskiej do czterech pasów ruchu. Chodzi o odcinek pomiędzy mostem nad kanałem Ulgi, a skrzyżowaniem z ulicami Wojska Polskiego i Hallera, na którym przewidziane są również nowe chodniki, zatoki autobusowe oraz ścieżki rowerowe i oświetlenie. Wartość tego zadania to 18,2 mln zł.
Trzecim komponentem projektu jest budowa ścieżek rowerowych wzdłuż ulic Budowlanych i Marka z Jemielnicy, a także przebudowa kładki pieszej pod mostem kolejowym w ciągu ulicy Jana Dobrego na Pasiecie.
Zakłada się również zakup elektronicznych tablic, które zostaną zamontowane na przystankach i będą informować o czasie, jaki pozostał do przyjazdu autobusu. Tę część koncepcji miasta wyceniono na 4,6 mln zł. Na planach ratusza skorzystają także piesi, bo zakłada się budowę 2025 latarni na ulicach. M.in. dlatego cały projekt jest warty 76,9 mln zł, a miasto stara się w AO o 65,4 mln zł. Decyzja ma zapaść jesienią.
Zobacz także: MZK Opole. Autobusy na Zaodrze teraz muszą jeździć wyłącznie ulicą Spychalskiego
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?