Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa zajezdnia Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Opolu. Nie poznacie tego miejsca!

Artur Janowski
Na terenie spółki powstanie m.in. nowoczesna stacja paliw. Przewiduje się, że trzeba będzie zbudować zbiornik roztworu mocznika, który niezbędny jest w autobusach z silnikami Euro VI.
Na terenie spółki powstanie m.in. nowoczesna stacja paliw. Przewiduje się, że trzeba będzie zbudować zbiornik roztworu mocznika, który niezbędny jest w autobusach z silnikami Euro VI. materiał mzk
Ponad 31 milionów złotych ma kosztować modernizacja zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Na taką inwestycję spółka czekała od kilkudziesięciu lat.

Niedawno otwarto oferty w przetargu na wybór firmy, która wykona nie tylko dużą, ale i skomplikowaną inwestycję przy ulicy Luboszyckiej. Miejska spółka ma na nią 33 mln zł, ale najtańsza oferta wynosi 31 mln zł i najprawdopodobniej to właśnie ona zostanie wybrana.

- Zawarcie umowy, a tym samym rozpoczęcie prac przewidujemy na przełom kwietnia i maja - zapowiada Tadeusz Stadnicki, prezes MZK.

Pierwszym etapem projektu jest przebudowa wszystkich dróg komunikacyjnych, a także placów postojowych z doprowadzeniem do każdego stanowiska postojowego sprężonego powietrza oraz energii elektrycznej.
- Kolejnym bardzo ważnym elementem jest budowa nowoczesnego ciągu diagnostyczno-obsługowego do codziennej kontroli technicznej i obsługi eksploatacyjnej autobusów - opowiada prezes MZK. - Nowa hala będzie mieć niemal 80 metrów długości i około 16 m szerokości. Wszystkie autobusy MZK po zakończeniu jazd kierowane będą właśnie do tej hali i tutaj też zakończy się praca kierowców, a dalszą obsługę pojazdów przejmą od nich inni pracownicy.

Co ciekawe wszystkie instalacje hali zaprojektowano tak, aby możliwa była obsługa autobusów zasilanych np. gazem czy wodorem.
- To, że autobus elektryczny jest autobusem przyszłości nie przesądza jeszcze, czy będzie on zasilany z magazynów energii, jakimi są akumulatory, czy z ogniwa paliwowego, w którym paliwo stanowić będzie np. wodór - przekonuje Stadnicki.

Nie mniej ważnym elementem inwestycji jest modernizacja stacji paliw, obejmująca wymianę wszystkich instalacji, budowę nowej wiaty, osłaniającej autobusy podczas tankowania oraz przebudowę pawilonu obsługi.

Na tym się nie skończy. Zmodernizowana zostanie także hala obsług technicznych i napraw bieżących autobusów.
- Będzie m.in. wydłużona o około 8 metrów tak, by możliwe były obsługi i naprawy autobusów długości ponad 18 m - wyjaśnia prezes.

- Najtrudniejszym elementem inwestycji będzie konieczność nieprzerwanego funkcjonowania zajezdni. Dlatego cały proces inwestycyjny został podzielony, a ostatni etap rozpocznie się w 2019 roku - zapowiada Stadnicki.
Przebudowa zajezdni to część wielkiego projektu unijnego o wartości 114 mln zł. W ramach projektu Opole kupi m.in. 61 autobusów, biletomaty, a także elektroniczne tablice informacyjne.

Zobacz też: Obwodnica Piastowska Opola. Są pieniądze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto