Do obsługi 12 przyłączanych sołectw wyznaczono osiem istniejących linii: 5, 8, 10, 13, 15, 16, 21, 80. Na tym nie koniec, bo do sześciu sołectw docierają także autobusy linii nocnych N1, N2 oraz nowych linii N5, N13 i N15.
- Obiecywaliśmy, że autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego dojadą do wszystkich sołectw i tak się stało - podkreśla Mirosław Pietrucha, zastępca prezydenta Opola ds. komunikacji.
Komunikacyjna rewolucja - związana ze zmianą granic Opola - spowodowała, że powstały cztery nowe linie, stworzono także 45 nowych przystanków. Skorygowano niemal cały rozkład jazdy.
- Mieliśmy obawy jak to wszystko pójdzie, w poniedziałek docierały do nas różne głosy, ale większość z nich jest pozytywna - podkreśla Tomasz Zawadzki, naczelnik wydziału komunikacji i transportu zbiorowego w Urzędzie Miasta Opola. - Warto pamiętać, że dla wielu mieszkańców komunikacja miejska była luksusem. Teraz - dzięki zmianie granic - docieramy do znacznie większej liczby potencjalnych mieszkańców. Wiele osób jest zadowolonych.
Mirosław Pietrucha przypomina, że od 1 stycznia z każdego sołectwa włączonego do Opola miasto zapewniło bezpośrednie połączenie komunikacją miejską ze ścisłym centrum, gdyż każda linia dojedzie w okolice głównego dworca PKP.
Po raz pierwszy o wielu lat komunikację miejską uzyska m.in. Winów, do tej pory stanowiący część gminy Prószków.
W jego przypadku połączenie z centrum zapewni linia 15, której część kursów zostanie wydłużona z Wójtowej Wsi. Zaplanowana liczba kursów to 18 w dni robocze, 12 w soboty i 9 w niedziele. Dodatkowo do Winowa będzie docierać nowa linia nocna N15 z Witosa - codziennie dwa kursy.
Na powiększeniu Opola zyskają też mieszkańcy Chmielowic i Żerkowic (gmina Komprachcice). Od poniedziałku linia 16 zaczęła kursować częściej i we wszystkie dni tygodnia (w dni robocze co około godziny, a w soboty i niedziele co około 2 godziny), na czym zyskali także mieszkańcy Mechnic, Chróściny Opolskiej oraz Wawelna, które znajdują się poza granicami stolicy regionu.
- Zmian jest wiele, ale to nie jest system skończony i idealny - podkreśla Zawadzki. - Czekamy na uwagi ze strony wszystkich mieszkańców Opola. Będziemy je analizować, a potem, o ile będzie to możliwe, korygować rozkłady jazdy. Jesteśmy otwarci na pomysły pasażerów.
Część kursów linii 10 wydłużono z pętli Czarnowąsy do Elektrowni Opole lub do Świerkli, gdzie autobusy kończą bieg na końcu wschodniej części sołectwa. Do Świerkli autobusy kursują co około 60 minut w godzinach szczytowych oraz co około 120 minut w pozostałych godzinach i w weekendy.
Większość kursów linii 21 została wydłużona z Czarnowąs (pętla „Jagiełły - Szkoła”) do Brzezia przez Borki (pętla uliczna przez ul. Namysłowską i Pelargonii) i Elektrownię Opole. Ze względu na istniejący układ drogowy w Borkach, autobusy zarówno w kierunku centrum Opola, jak i w kierunku Brzezia, będą odjeżdżały z tych samych przystanków, zlokalizowanych po jednej stronie ulicy.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?