Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe Opole. Miejskie autobusy pojechały do sołectw

Artur Janowski
Aby sprostać nowym zadaniom, Miejski Zakład Komunikacji musiał kupić siedem autobusów.
Aby sprostać nowym zadaniom, Miejski Zakład Komunikacji musiał kupić siedem autobusów. Sławomir Mielnik (O)
Komunikacyjna rewolucja - związana ze zmianą granic Opola - spowodowała, że powstały cztery nowe linie, stworzono także 45 nowych przystanków. Skorygowano niemal cały rozkład jazdy. Nowi mieszkańcy mają uwagi, ale urzędnicy ratusza przekonują, że więcej jest tych pozytywnych.

Do obsługi 12 przyłączanych sołectw wyznaczono osiem istniejących linii: 5, 8, 10, 13, 15, 16, 21, 80. Na tym nie koniec, bo do sześciu sołectw docierają także autobusy linii nocnych N1, N2 oraz nowych linii N5, N13 i N15.

- Obiecywaliśmy, że autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego dojadą do wszystkich sołectw i tak się stało - podkreśla Mirosław Pietrucha, zastępca prezydenta Opola ds. komunikacji.

Komunikacyjna rewolucja - związana ze zmianą granic Opola - spowodowała, że powstały cztery nowe linie, stworzono także 45 nowych przystanków. Skorygowano niemal cały rozkład jazdy.

- Mieliśmy obawy jak to wszystko pójdzie, w poniedziałek docierały do nas różne głosy, ale większość z nich jest pozytywna - podkreśla Tomasz Zawadzki, naczelnik wydziału komunikacji i transportu zbiorowego w Urzędzie Miasta Opola. - Warto pamiętać, że dla wielu mieszkańców komunikacja miejska była luksusem. Teraz - dzięki zmianie granic - docieramy do znacznie większej liczby potencjalnych mieszkańców. Wiele osób jest zadowolonych.

Mirosław Pietrucha przypomina, że od 1 stycznia z każdego sołectwa włączonego do Opola miasto zapewniło bezpośrednie połączenie komunikacją miejską ze ścisłym centrum, gdyż każda linia dojedzie w okolice głównego dworca PKP.

Po raz pierwszy o wielu lat komunikację miejską uzyska m.in. Winów, do tej pory stanowiący część gminy Prószków.

W jego przypadku połączenie z centrum zapewni linia 15, której część kursów zostanie wydłużona z Wójtowej Wsi. Zaplanowana liczba kursów to 18 w dni robocze, 12 w soboty i 9 w niedziele. Dodatkowo do Winowa będzie docierać nowa linia nocna N15 z Witosa - codziennie dwa kursy.

Na powiększeniu Opola zyskają też mieszkańcy Chmielowic i Żerkowic (gmina Komprachcice). Od poniedziałku linia 16 zaczęła kursować częściej i we wszystkie dni tygodnia (w dni robocze co około godziny, a w soboty i niedziele co około 2 godziny), na czym zyskali także mieszkańcy Mechnic, Chróściny Opolskiej oraz Wawelna, które znajdują się poza granicami stolicy regionu.

- Zmian jest wiele, ale to nie jest system skończony i idealny - podkreśla Zawadzki. - Czekamy na uwagi ze strony wszystkich mieszkańców Opola. Będziemy je analizować, a potem, o ile będzie to możliwe, korygować rozkłady jazdy. Jesteśmy otwarci na pomysły pasażerów.

Część kursów linii 10 wydłużono z pętli Czarnowąsy do Elektrowni Opole lub do Świerkli, gdzie autobusy kończą bieg na końcu wschodniej części sołectwa. Do Świerkli autobusy kursują co około 60 minut w godzinach szczytowych oraz co około 120 minut w pozostałych godzinach i w weekendy.

Większość kursów linii 21 została wydłużona z Czarnowąs (pętla „Jagiełły - Szkoła”) do Brzezia przez Borki (pętla uliczna przez ul. Namysłowską i Pelargonii) i Elektrownię Opole. Ze względu na istniejący układ drogowy w Borkach, autobusy zarówno w kierunku centrum Opola, jak i w kierunku Brzezia, będą odjeżdżały z tych samych przystanków, zlokalizowanych po jednej stronie ulicy.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto