Na ul. Drzymały przywilej dla rowerzystów wprowadzono w związku ze zmianą organizacji ruchu. Od niedawna ten
fragment ulicy stał się jednokierunkowy, ale tylko dla kierowców samochodów.
- Rowerzyści mogą jeździć w obu kierunkach i podobnie jak na kilkunastu innych jednokierunkowych ulicach - przypomina Sławomir Szota, miejski oficer rowerowy.
Ulice preferujące rowerzystów są już od blisko dwóch lat na Pasiece, a następnie jazdę pod prąd umożliwiono rowerzystom na uliczkach obok kościoła św. Piotra i Pawła.
Przypomnijmy, że gdy taką możliwość wprowadzano w życie sporo obaw mieli kierowcy, a także policja i straż miejska. Tymczasem do tej pory nie odnotowano żadnego wypadku, związanego z rowerzystą, który jechałby pod prąd.
Przeczytaj też: Po Opolu rowerem pod prąd. Czas na podsumowanie
- Takie rozwiązanie jest bezpieczne - przekonuje Szota. - Rowerzysta i kierowca widzą się nawzajem. Znacznie bardziej niebezpieczne są sytuacje, gdy samochód wyprzedza rowerzystę, to wtedy bardzo często dochodzi do groźnych wypadków.
Szota podkreśla jednak, że nie wszędzie - np. ze względu na duży ruch - można zastosować takie rozwiązanie. M.in. dlatego na ulicy Matejki powstał kontrapas dla rowerzystów (wyznaczony białą linią pas do jazdy pod prąd).
Warto pamiętać, że o ile z wytyczaniem ulic z możliwością jazdy pod prąd idzie urzędnikom miejskim nieźle, to z budową ścieżek rowerowych jest już słabo. Obiecywana od dawna nowa ścieżka na ul. Budowlanych pozostaje wciąż na papierze. Urząd zapewnia jednak, że fragmenty ścieżek powstawać będą przy okazji budowy nowych dróg.
Latem tego roku kilkusetmetrowa ścieżką pojedziemy obok drogi, która połączy ul. Wrocławską z ul. Północną tuż obok Centrum Wystawienniczo - Kongresowego.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?