Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czeski prywatny przewoźnik kolejowy RegioJet chce wozić pasażerów na trasie Wrocław - Warszawa, m.in. przez Brzeg, Opole i Strzelce Opolskie

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
arc. RegioJet
Urząd Transportu Kolejowego otrzymał wniosek od czeskiego przewoźnika RegioJet o dostęp do torów na trasie z Warszawy przez Katowice do Wrocławia. Jak informuje "Rynek Kolejowy", pociągi mają pojechać również przez Opolszczyznę, a dokładnie zatrzymywać się będą w Strzelcach Opolskich, Opolu oraz Brzegu.

Podróż na trasie z Opola do Warszawy powinna trwać 3 godziny i 56 minut. Składy będą jeździć co dwie godzinny, a każdego dnia pasażerowie mają mieć do dyspozycji dziewięć par pociągów.

Kursować one będą z Wrocławia Głównego przez: Brzeg - Opole Główne - Strzelce Opolskie - Gliwice - Zabrze - Chorzów Batory - Katowice - Sosnowiec Główny - Dąbrowę Górniczą - Zawiercie - Warszawę Zachodnią - Warszawę Centralną do Warszawy Wschodniej.

Wyjazdy z Opola do stolicy planowane są na godz. 4:53, 6:53, 8:53, 10:53, 12:53, 14:53, 16:53, 18:53 i 20:53.

Przyjeżdżające z Warszawy składy w Opolu planowane są na godziny: 8:03, 10:03, 12:03, 14:03, 16:03, 18:03, 20:03, 22:03 i 00:03.

Jak informuje "Rynek Kolejowy", Urząd Transportu Kolejowego otrzymał już od firmy RegioJet wniosek o dostęp do polskich torów na tej trasie.

Pasażerowie, z którymi rozmawialiśmy, są zadowoleni z planów czeskiego przewoźnika.

- Więcej przewoźników na torach, to większa konkurencja, a to z kolei powinno wpłynąć na obniżkę cen biletów - mówi Krystian Marondel z Opola, którego w sobotę spotkaliśmy na opolskim dworcu głównym.

- Co ważne, zyskamy więcej połączeń z Warszawą i Wrocławiem, ale i innymi miastami po drodze - dodaje Anna Semeniuk z Brzegu, którą również spotkaliśmy na opolskim dworcu.

Jeśli Czesi dostaną zgodę Urzędu Transportu Kolejowego, bezpośrednie połączenia z Warszawą kilka razy dziennie zyskają mieszkańcy Strzelce Opolskich, którzy do tej pory takich nie mają.

Na razie nie wiadomo nic o cenach za przejazd pociągami prywatnego przewoźnika z Czech.

Jak wynika z dokumentów, pociągi RegioJet mają być zestawione z lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz od 6 do 10 wagonów pasażerskich.

Start połączeń planowany jest natomiast na grudzień 2022 roku. Ważność pozwolenia ma trwać pięć lat.

Obecnie pomiędzy Wrocławiem a Warszawę kursuje dziewięć par bezpośrednich pociągów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto