Dlaczego Twoja firma powinna inwestować w pozycjonowanie?

Materiał informacyjny Lumo
Założyłeś stronę WWW swojej firmy i nie wynikają z tego żadne zapytania od klientów? Być może posiadasz sklep internetowy, który jest znakomicie zaopatrzony, zapewnia internautom produkty w bardzo atrakcyjnej cenie, ale mimo to liczba zamówień w nim jest znikoma? To najczęściej spotykane problemy prowadzących biznes w sieci, których rozwiązaniem może być zainwestowanie w pozycjonowanie w Google. Dlaczego warto to zrobić?

Dlaczego Twoja firma powinna inwestować w pozycjonowanie?

Wiele osób wychodzi z założenia, że do startu działalności w Internecie wystarczy posiadanie strony lub sklepu internetowego. Jest to tak naprawdę to dopiero pierwszy krok. Twoja witryna w początkowym okresie funkcjonowania będzie całkowicie anonimowa, a odwiedzać ją będzie bardzo mała liczba osób, a musisz w jakiś sposób dotrzeć do klientów.

W tym momencie masz dwie opcje wyboru. Możesz zainwestować w pozycjonowanie strony lub w płatne reklamy Google. Z analizy Shopera obejmującej sklepy internetowe działające w ramach tej platformy wynika, że w 2019 roku źródłem największej liczby odwiedzin były wyszukiwania organiczne z wynikiem blisko 35 proc. oraz reklamy w wynikach wyszukiwania z rezultatem 28 proc.

Co istotne wzrost jakości strony, jej dostosowanie do intencji użytkowników, które jest efektem pozycjonowania ma także wpływ na konwersję w ruchu pozyskiwanym z płatnych wyników.

Z tego względu pozycjonowanie strony powinno być pierwszym działaniem wspierającym jej promocję. Płatne reklamy w Google Ads powinny wspierać i uzupełniać pozycjonowanie, które buduje ranking Twojej witryny. Co powinieneś wiedzieć więcej o pozycjonowaniu?

Na czym polega pozycjonowanie (SEO)?

SEO to skrót od Search Engine Optimization i oznacza proces, który poprzez działania optymalizacyjne zmierza do dostosowania Twojej witryny do wytycznych wyszukiwarek oraz do uzyskania jak najlepszej widoczności na słowa kluczowe, które najlepiej opisują Twój biznes. W ten sposób na Twoją stronę będą trafiać regularnie osoby, będące potencjalnie zainteresowane produktami i usługami, które oferujesz.

Dowiedz się na czym polega proces pozycjonowania stron i dlaczego warto inwestować w swoją stronę WWW: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron/

W Polsce pozycjonowanie skupia się głównie na wyszukiwarce Google. Dlaczego? Są kraje, w których wyszukiwarka ta nie jest liderem, ale w Polsce jest nim zdecydowanie, podobnie jak w wielu państwach na świecie. Według danych gs.statcounter.com, w maju 2021 roku Google miało w naszym kraju przeszło 95 proc. udziału w rynku. Właśnie z tego powodu SEO w Polsce obejmuje przede wszystkim działania mające na celu optymalizację witryny pod algorytm Google.

Dlaczego pozycjonowanie jest procesem? Otóż o pozycji w wyszukiwarce decyduje około 200 czynników rankingowych. Znaczenie ma m. in. treść, szybkość ładowania się strony, linki prowadzące do witryny czy struktura Twojej witryny. SEO polega na takim zoptymalizowaniu tych wszystkich elementów, aby spełniały one wymagania algorytmu i tym samym strona znalazła się na wysokich pozycjach na interesujące Cię słowa kluczowe.

Dotrzesz do nowych klientów dzięki Google


Załóżmy, że jesteś hydraulikiem z Torunia. Jeśli mieszkańcowi tego miasta będą potrzebne usługi, które oferujesz i nie ma on zapisanego żadnego kontaktu do takiego specjalisty, to zapewne sięgnie on do wyszukiwarki Google i wpisze słowa o treści np. hydraulik Toruń. Gdy wśród kilku pierwszych wyników nie znajdzie Twojej strony lub wizytówki, to najprawdopodobniej ktoś inny zyska klienta.

Ogromną zaletą ruchu pozyskiwanego z Google jest to, że na Twoją stronę trafią internauci, którzy szukają tego, co Ty oferujesz. Nie będą to przypadkowe odwiedziny, dlatego bardzo prawdopodobne, że taki internauta stanie się Twoim klientem.

Zwiększysz rozpoznawalność swojej firmy


Pozycjonowanie w Google jest sposobem na zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki – nie tylko wśród klientów, ale również wśród konkurentów, którzy będą analizować, jakie działania wykonałeś, aby znaleźć się na wysokich pozycjach w Google.

Natomiast internauci dzięki wyszukiwarce mogą dowiedzieć się o istnieniu Twojej działalności. Często przed pierwszym telefonem do danej firmy czy wysłaniem zamówienia, użytkownik sieci kilka razy sprawdza wyniki wyszukiwania. Jeżeli za każdym razem zobaczy w nich Twoją stronę, to być może ją zapamięta.

Budowa widoczności strony w Google to proces


Pozycjonowanie witryny w Google nie jest działaniem jednorazowym, które da się wykonać z dnia na dzień. Jest to proces, który stopniowo przynosi coraz lepsze rezultaty. W pierwszym etapie firma SEO przeprowadza audyt, na podstawie którego ustala strategię i precyzuje jakie działania będą niezbędne do osiągnięcia zamierzonych rezultatów.

Działania te będą prowadzone systematycznie i regularnie. Efekty prac z reguły pojawiają się po paru lub kilku miesiącach, ale co najważniejsze będą stałe i stabilne. Twoja witryna będzie pojawiać się na coraz więcej fraz w TOP10 wyników wyszukiwania, a następnie będzie się to przekładać na pozyskiwany ruch. Zatem z miesiąca na miesiąc korzyści, które osiągniesz dzięki SEO będą coraz większe.

Pozycjonowanie to nie koszt? Ile należy zainwestować w rozwój strony WWW?


Nie traktuj SEO jako kosztu reklamy, lecz jako inwestycję w rozwój swojej witryny. Pozycjonowanie stosunkowo szybko powinno zacząć się zwracać – nastąpi to po około kilku miesiącach. Wtedy powinieneś już powoli zdobywać klientów dzięki kampanii SEO, ale o prognozowanym czasie, po którym realnie będzie to możliwe, musi Cię powiadomić firma, która będzie realizować pozycjonowanie.

W praktyce może to trwać krócej lub dłużej – wiele zależy m. in. od stanu Twojego serwisu, niezbędnych działań optymalizacyjnych czy też od reputacji danej domeny w oczach Google, na co wpływają m. in. prowadzące do niej odnośniki, a dokładnie – jakość stron, na których je umieszczono.

Zobacz jak wygląda cennik pozycjonowania stron: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron-cennik-ile-kosztuje-seo/

Ile powinieneś zainwestować w SEO? Nie sposób udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wiele zależy od konkurencyjności danej branży – w jednej będzie potrzebny wielokrotnie większy budżet niż w innej. Wprawdzie agencja może zaproponować również działania, mając mniejszą kwotę do dyspozycji, ale wtedy prawdopodobnie dłużej będziesz czekać na to, na czym Ci najbardziej zależy – na efekty. Warto w takich przypadkach bazować na sugestiach wykonawcy usługi odnośnie do budżetu, o ile możesz sobie na to pozwolić.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Pozycjonowanie stron - dotrzyj bezpośrednio do swoich klientów



Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto