Postępują inwestycje rowerowe w Opolu. Betonowanie kładki nad Kanałem Ulgi i budowa nowych tras dla cyklistów

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Betonowanie płyty kładki nad Kanałem Ulgi w Opolu MZD
Postępują inwestycje mające poprawić infrastrukturę rowerową w Opolu. Ostatnio prowadzono betonowanie płyty przeprawy nad Kanałem Ulgi. Ruszyła też budowa ciągu rowerowego wzdłuż ul. Pużaka. Wkrótce rozpocznie się realizacja kolejnych tras.

Budowa przeprawy pieszo-rowerowej nad Kanałem Ulgi trwa od jesieni 2019 roku. Od tego czasu wykonano m.in. filary przeprawy, zamontowano elementy przęsła mostowego oraz łukowe dźwigary. W ostatnich dniach w zbrojenia płyty mostowej wlewano beton.

Miejski Zarząd Dróg podkreśla, że inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem. Do ukończenia pozostają jeszcze zjazdy w stronę Wyspy Bolko oraz na ul. Bolkowską, wraz z włączeniem w ul. Krapkowicką.

Czytaj także

Kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Ulgi będzie 260 metrów długości oraz siedem metrów szerokości. Koszt realizacji to około 24 mln zł, a wykonawca - firma Mostostal Kielce - ma zakończyć prace jesienią tego roku.

Rusza budowa tras rowerowych w Opolu

Oprócz tego w tym roku do realizacji przewidziano kolejne odcinki dróg rowerowych. Realizacja pierwszego z nich, wzdłuż ulicy Pużaka, już się rozpoczęła. Ma przebiegać od okolicy pętli autobusowej do skrzyżowania z ulicą Sosnkowskiego.

- Ważna informacja dla pieszych i rowerzystów jest taka, że ️nie można korzystać z chodnika na odcinku od Castoramy do pętli autobusowej - mówi Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

- W tym tygodniu rozpoczną się jeszcze prace na ścieżce wzdłuż alei Witosa. Natomiast w przyszłym tygodniu ruszają prace na krótszych odcinkach, wzdłuż ul. Wrocławskiej pomiędzy ulicą Wspólną a Centrum Wystawienniczo-Kongresowym oraz wzdłuż obwodnicy do ul. Częstochowskiej. Prace na tych dłuższych odcinkach mogą potrwać około pół roku, zaś na krótszych około dwóch miesięcy - wylicza.

Co z drzewami wzdłuż ul. Krapkowickiej?

Równolegle drogowcy prowadzą prace nad nową dokumentacją budowy trasy rowerowej wzdłuż ul. Krapkowickiej i do ronda przy II kampusie Politechniki Opolskiej, która ma połączyć teren uczelni z budowaną przeprawą nad Kanałem Ulgi. Spore kontrowersje wywołał fakt, że wedle pierwotnego projektu budowa tej ścieżki oznaczała wycinkę około 180 drzew.

Czytaj także

Ratusz zadeklarował wtedy, że projekt będzie zmieniony, aby uratować jak najwięcej roślin. - Już udało się oszczędzić blisko 100 drzew. Robimy wszystko, aby uratować kolejne - mówi rzecznik MZD.

Wysokie czynsze, niewielu klientów. Restauratorzy zamykają biznesy.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3