Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa nowego mostu kolejowego przez Odrę w Opolu. Rozpoczął się montaż pierwszych elementów przeprawy. Zobacz postęp prac

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac przy przebudowie linii kolejowej pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim.
Tak wygląda postęp prac przy przebudowie linii kolejowej pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim. Sławomir Draguła
Prace prowadzone są w ramach przebudowy linii kolejowej na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Opole Główne - Opole Zachodnie.

Robotnicy rozpoczęli już budowę nowego mostu kolejowego przez Odrę w Opolu.

- To część większej inwestycji, jaką jest przebudowa linii kolejowej E30 na odcinku Opole Główne - Opole Zachodnie - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.

Na placu budowy pracuje wielki dźwig, za pomocą którego nasunięte zostało już pierwsze przęsło nowej przeprawy. Zakończenie robót zaplanowane jest na przyszły rok.

Na nowym moście ułożone zostaną dwa tory, po których będą jeździły pociągi w stronę Wrocławia i Nysy oraz Opola Głównego. Natomiast stare mosty zostaną rozebrane.

Zaplanowanych prac na opolskim węźle jest jednak więcej. Oprócz budowy mostu nad Odrą zostaną wyremontowane trzy inne przeprawy: nad Młynówką, kanałem Ulgi oraz Suchodołem.

Przebudowane zostaną też wiadukty nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską.

Przebudowa obiektu nad ul. Krapkowicką jest inwestycją prowadzoną we współpracy z urzędem miasta. Przejazd pod torami ma być poszerzony, tak by swobodnie mogły się tam mijać samochody, więcej ma też być przestrzeni w pionie, dzięki czemu przejadą większe pojazdy.

- Chcemy, by pod wiaduktem mogły między innymi przejeżdżać autobusy komunikacji miejskiej - poinformował Adam Leszczyński, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Opolu.

W ramach prac pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim zamontowane zostaną nowe tory i sieć trakcyjna, wymienione będą urządzenia odpowiedzialne za bezpieczeństwo w ruchu pociągów.

Modernizowana jest też nastawnia kolejowa na Opolu Głównym, a na stacji powstał już nowy peron 1a. Robotnicy muszą jeszcze tylko zamontować na nim wiatę, która ochroni pasażerów przed opadami.

Wcześniej PKP Polskie Linie Kolejowe gruntownie przebudowały odcinek linii E30 z Opola Głównego do Kędzierzyna-Koźla, dzięki czemu pociągi mogą tam jeździć z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skrócił się o połowę - z 50 do nawet 25 minut.

Wartość przedsięwzięcia współfinansowanego z Unii Europejskiej wynosi 815,7 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto